BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gabryszak Renata, Foremna-Pilarska Monika
Tytuł
Perspektywy offshoringu usług
Źródło
Przegląd Organizacji, 2008, nr 2, s. 17-20
Słowa kluczowe
Offshoring, Globalizacja gospodarki, Konkurencyjność przedsiębiorstwa
Offshoring, Economic globalization, Enterprise competitiveness
Uwagi
summ.
Abstrakt
Offshoring to wydzielenie pewnych działów produkcji oraz usług i przeniesienie ich za granicę. Globalna konkurencja powoduje, że coraz więcej firm wykorzystuje offfshoring usług jako drogę zmniejszenia kosztów i skoncentrowania się na kluczowych, z punktu widzenia przyszłości, dziedzinach. W artykule omówiono strategie offshoringu, motywy skłaniające do offshoringu, zagadnienie odpowiedniej lokalizacji, przewidywania co do dalszego rozwoju instytucji offshoringowych.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. M. AMITI i S.J. WEI, Fear of Service Outsourcing: Is It Justified? National Bureau of Economic Working Paper no. 108, Washington D.C. 2004, s. 14.
  2. P. ANDRAS, E. HELPMAN, Global Sourcing, "Journal of Political Economy" 2004, no. 31, s. 552-580.
  3. R. BERGER i UNCTAD, Service Offshoring Takes off in Europe - In Search of Improved Competitiveness, UNCTAD Press Release 2004, no. 13, s. 1-2.
  4. F. CAIRNCROSS, The Death of Distance, "The Economist", 30.09.1995.
  5. M.F. CORBETT, The Outsourcing Revolution, Dearborn 2004, s. 55.
  6. D.E. DREZNER, The Outsourcing Bogeyman, "Foreign Affairs" 2004, no. 3, a. 14.
  7. G. EBER, Offshore Outsourcing, "Intereconomics" 2005, no. 2, s. 197.
  8. T.L. FRIEDMAN, Świat jest płaski: krótka historia XXI wieku, Poznań 2006.
  9. T.L. FRIEDMAN, The World is Flat, New York 2005.
  10. U. HUWS, When Work Takes Flight: Research Re sults from the Emergence Project, Institute of Employment Studies Report no. 397, Brighton 2003, s. 7-8.
  11. A.T. KEARNEY'S 2006 Global Services Location Index, New York 2006.
  12. Offshore Back Office Operations: Supplying Support Services to Global Markets, ITC Geneva 2000, s. 14-15.
  13. D. RIGBY, B. BILODEAU, Management Tools and Trends Survey Results, Bain & Company 2007, http://www. bain.com/management_tools/Management_Tools_and_ Trends_2007.pdf, 18-24.
  14. Special report: Outsourcing in Eastern Europe - the rise of nearshoring, "The Economist", 3.12.2005, s. 69-71.
  15. A. SZYMANIAK (red.), Globalizacja usług. Outsourcing, offshoring i shared services centers, Wyd. UAM, Poznań 2007, s. 104.
  16. A. SZYMANIAK, Polska w rankingach atrakcyjności dla offshoringu usług, [w:] SZYMANIAK (red.), Globalizacja usług. Outsourcing, offshoring i shared services centers, Wyd. UAM, Poznań 2007, s. 307. VENTORO; Offshoring 2005, Research Preliminary Findings and Conclusions, New York 2006, s. 40.
  17. The World of the Work, "The Economist", 7.01.2007, s. 55-56.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu