BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Nawrocka Elżbieta
Tytuł
Miejsce wizerunku obszaru i sposoby jego kształtowania w planach strategicznych jednostek samorządowych województwa dolnośląskiego
The Importance of an Area Image and Means for its Shaping in Strategic Plans of Self-Government Units in the Lower Silesia Region
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2006, nr 1124, s. 689-697, bibliogr. 7 poz.
Tytuł własny numeru
Gospodarka lokalna i regionalna w teorii i praktyce
Słowa kluczowe
Rozwój lokalny, Gospodarka lokalna, Rynek turystyczny, Marketing regionalny
Local development, Local economy, Tourism market, Regional marketing
Uwagi
summ.
Kraj/Region
Województwo dolnośląskie
Dolnośląskie voivodship
Abstrakt
Omówiono zagadnienie budowania wizerunku obszaru na rynku turystycznym oraz przedstawiono wyniki badań planowania strategicznego wizerunku obszaru w wybranych powiatach województwa dolnośląskiego.

The objective of the hereby article is to answer the question: whether and what way the shaping of an area image in a tourist market is planned in selected self-government territorial units of the Lower Silesia region. The diagnosis of documents of strategic nature was applied. Additionally, developmental strategies were analyzed in detail (representing defined scenarios) of particular districts in a given region, since the development of tourism and promotion of a district are listed among public tasks of over--commune nature. 12 self-government units of this kind were selected for the research, which define tourism as an uplifting factor of development or an important area of local economy. The results of documentation studies present that the process of creating positive and original image of selected administrative units is hampered by two reasons: - firstly, because it has not been precisely defined, - secondly, not enough attention is paid to identify creation. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Altkorn J., Wizerunek firmy, Wyższa Szkoła Biznesu, Dąbrowa Górnicza 2004.
  2. Asworth G.J., Voogd H., Selling the City: Marketing Approaches in Public Sector Urban Planning, Belhaven Press, London-New York 1990.
  3. Budzyński W., Wizerunek firmy. Kreowanie, zarządzanie, efekty, Poltext, Warszawa 2003.
  4. Cooper C., Fletcher J., Gilbert D., Wanhill S., Tourism. Principles & Practice, Pitman Publishing 1993.
  5. Hołderna-Mielcarek B., Regionalizacja produktu turystycznego, "Rynek Turystyczny" 1998 nr 12.
  6. Puzio M., Skotczyk M., Całościowa identyfikacja w strategii firmy, "Marketing w Praktyce" 2002 nr l.
  7. Żabińska T., Kształtowanie tożsamości i wizerunku regionów turystycznych - wybrane problemy, [w:] Marketing. Koncepcje, badania, zarządzanie, red. L. Babiński, K. Śliwińska, PWE, Warszawa 2002.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu