BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Grzybek Sergiusz
Tytuł
Kluczowe relacje rynkowe w układzie modelowym Input-Output
Key Market Relations in Model Input-output System
Źródło
Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, 2007, nr 2, s. 162-170, bibliogr. 7 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie przedsiębiorstwem, Rozwój przedsiębiorstwa, Procesy gospodarcze, Strategia konkurencji
Enterprise management, Enterprise development, Economic process, Competition strategy
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Kluczowe relacje rynkowe występują pomiędzy dostawcą produktu a jego odbiorcą. Na tej podstawie możemy zbudować model sił rozwoju przedsiębiorstwa wewnątrz sektora. Celem artykułu jest zaprojektowanie modelu strategicznego, obok modelu porterowskiego, opartego na kluczowych relacjach rynkowych, przedstawienie głównych założeń, na jakich on działa, oraz możliwości jego stosowania w praktyce gospodarczej.

Key market relations take place between a product supplier and its recipient. On this foundation we can construct a model of development forces inside the sector. This strategic model consists of five primary components. These are: 1) products, 2) suppliers, 3) recipients, 4) strategies of competition, 5) economic processes. All these components as a whole contribute to the success of a company on the market, and thanks to this the said model may turn out to be an important instrument in the market game being played. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Gierszewska G., Romanowska M. (2003), Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa.
  2. Grzybek S. (2006), Racjonalność wyborów strategii działania w warunkach konfliktu interesów gospodarczych - wyniki eksperymentu, Prace i Materiały Wydziału Zarządzania UG, nr 2.
  3. Kotler Ph. (1994), Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa.
  4. Liker J. K. (2005), Droga Toyoty. 14 zasad zarządzania wiodącej firmy produkcyjnej świata, MT Biznes, Warszawa.
  5. Peppers D. (2007), Klient - ich pan, (wywiad), "Manager Magazin", nr 2.
  6. Porter M. E. (2006), Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, MT Biznes, Warszawa.
  7. Prahalad C. K. (2007), Szybko, coraz szybciej, (wywiad), "Manager Magazin", nr 1.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1732-1565
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu