BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Machel Wojciech, Wierzbicka Beata
Tytuł
Strategia budowy przewagi konkurencyjnej - P4 : analiza przypadku
The Competitive Advantage and the Strategy of Organizations - P4 : Case Study
Źródło
Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, 2007, nr 2, s. 193-204, tab., rys., bibliogr. 15 poz.
Słowa kluczowe
Telefonia komórkowa, Strategia przedsiębiorstwa, Przewaga konkurencyjna, Studium przypadku
Mobile phone, Corporation strategies, Competitive advantage, Case study
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Zaprezentowano teoretyczne poglądy dotyczące strategii organizacji, jej definicje a także wpływ na budowę przewagi konkurencyjnej. Opisano definicje budowy przewagi konkurencyjnej. Pokazano przewagę jako element strategii organizacji. Zaprezentowano sposób budowy przewagi konkurencyjnej oraz strategie wejścia na rynek marki Play - nowego operatora telefonii mobilnej.

The competitive advantage is results of the strategy of organization. The paper show strategy formation and developing competitive advantage by making of strategy decision in sectors fuel operator. The main think is to reach the successful competitive advantage by formulating the strategy. Strategy should adapt to changing the rules of game and looking for the long term competitive advantage. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Obłój K. (2001), Strategia organizacji, PWN, Warszawa.
  2. Obłój K. (2002), Tworzywo skutecznych strategii, PWE, Warszawa.
  3. Mintzberg H. (1988), Opening up the definition of strategy, [w:] Quinn, Mintzberg, James: The Strategy process. Concepts, Contexts, and Cases, Prentice Hall, New Jersey.
  4. Mintzberg H. (1988), Strategy - Making in Three Modes, [w:] Quinn, Mintzberg, James: The Strategy process. Concepts, Contexts, and Cases., Prentice Hall, New Jersey.
  5. Owen J. (2003), Zarządzanie. Czego nie uczą w szkołach biznesu, PWE, Warszawa.
  6. Pierścionek Z. (2003), Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  7. Porter M.E. (2001), Porter o konkurencji, PWE, Warszawa.
  8. Romanowska M. (2004), Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa.
  9. Stabryła A. (2000), Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, PWN Warszawa-Kraków.
  10. Stankiewicz M.J. (2002), Konkurencyjność przedsiębiorstw. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji, TNOiK, Toruń.
  11. Strateger, (1995), Zarządzanie firmą, PWE, Warszawa.
  12. Steinmann H., Schreyogg G. (1995), Zarządzanie. Podstawy kierowania przedsiębiorstwem. Koncepcje Funkcje, przykłady, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław.
  13. Stoner J. A.F., Wankel Ch. (1994), Kierowanie, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  14. Trout J. (2000), Wyróżnij się lub zgiń. Jak przetrwać w erze morderczej konkurencji, IFC Press, Kraków.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1732-1565
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu