BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zymonik Zofia
Tytuł
Modele strukturalne kosztów jakości
Źródło
Problemy Jakości, 2008, nr 1, s. 4-9, bibliogr. 17 poz.
Słowa kluczowe
Koszty jakości, Zarządzanie jakością, Jakość
Quality costs, Quality management, Quality
Uwagi
Zawiera rysunki: [1] Model strukturalny kosztów jakości według normy ISO 9004-1:1994, [2] Model strukturalny jakości według normy ISO 9004-3:1994. Zawiera tabele: [1] Zbiór podstawowych modeli strukturalnych kosztów jakości, [2] Model strukturalny kosztów jakości według Feigenbauma, [3] Model strukturalny kosztów jakości według American Society for Quality Control (ASQC), [4] Modele strukturalne kosztów jakości według normy BS 6143, [5] Model strukturalny kosztów jakości wedłuh Johna Banka, [6] Koncepcja modelu strukturalnego kosztów jakości opartych na zasadzie ryzyka
Abstrakt
W artykule zaprezentowano podstawowe modele strukturalne kosztów jakości na tle społeczno-gospodarczych uwarunkowań. Przedstawiono także autorski model bazujący na zasadzie ryzyka. Opisano co powinno znaleźć się w innowacyjnym modelu strukturalnym kosztów jakości.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bank J., Zarządzanie przez jakość, Gebetłmer & Ska, Warszawa 1996.
  2. Cieśliński A., Zymonik K., Prawo ochrony konsumenta, rozdział II, w: Wspólnotowe prawo gospodarcze, tom II, praca zbiorowa pod red. A. Ceślińskiego, 2. wydanie, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2007.
  3. Feigenbaum A.V., Total Quality Control, McGraw - Hill, Inc., New York 1991.
  4. Gnela B., Odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, Zakamycze 2000.
  5. Grudzewski W., Hejduk L, Sankowska A. , Wańtuchowicz M., Zarządzanie zaufaniem w organizacjach wirtualnych, DIFIN, Warszawa 2007.
  6. Guide of the Economics of Quality, British Standards Institution, BSI Handbook 22, May 1990.
  7. Jagielska M., Odpowiedzialność za produkt, Zakamycze, Kraków 1999.
  8. Juran J.M. , Gryna KM., Jr, Jakość - projektowanie – analiza ,Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa 1974.
  9. Kotler Ph., Marketing - analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola, Gebethner &,Ska, Warszawa 1997.
  10. Tapscot D., Gospodarka cyfrowa. Nadzieje i niepokoje Ery Świadomości Systemowej, Business Press, Warszawa 1998.
  11. Wasilewski L., Karta praw konsumenta, Problemy Jakości1998, nr 5.
  12. Zymonik Z., Koncepcje kosztów jakości i ich wpływ na wytyczne w międzynarodowych normach ISO serii 9000, w: Zarządzanie jakością w procesie integracji europejskiej, pod red. Naukową J.Zymonika i Z. Zymonik, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej.
  13. Zymonik Z., Koszty jakości w międzynarodowych normach ISO serii 9000, Normalizacja 1994, nr 9.
  14. Zymonik Z., Koszty jakości w rozwoju wyrobu, Inżynieria Maszyn 1996, nr 1.
  15. Zymonik Z., Koszty jakości w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2002.
  16. Zymonik Z., Koszty jakości w zarządzaniu przedsiębiorstwem, wydanie drugie poszerzone, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2003.
  17. Zymonik Z., Wartość konsumencka przyszłością przedsiębiorstwa, w: Zarządzanie przyszłością przedsiębiorstwa. Future 2000, pod red. naukową E. Skrzypek, UMCS, Lublin 2000.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-8651
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu