BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pilarski Stanisław
Tytuł
Szanse rynkowe żywności funkcjonalnej na przykładzie produktów wzbogacanych kwasami tłuszczowymi omega-3
Market Opportunities for Functional Food on the Example of Prpducts Enriched with the Fatty Acids Omega 3
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 983, t. 2, s. 201-211, bibliogr. 13 poz.
Tytuł własny numeru
Agrobiznes 2003 : jakość jako podstawowy instrument konkurencyjności w agrobiznesie
Słowa kluczowe
Żywność wygodna, Rynek żywności, Technologia produkcji żywności, Strategia produktu, Marketing produktu, Marketing społeczny
Convenience food, Food market, Food production technology, Product strategy, Product marketing, Social marketing
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie uwarunkowań marketingowych określających możliwości wprowadzenia na polskim rynku produktów żywności funkcjonalnej, wzbogacanych kwasami tłuszczowymi omega-3. Poza aspektem biznesowym (marketingowym) uwzględniono dodatkowo aspekt społeczny, dotyczący edukacji żywieniowej.

The paper presents the key marketing conditions for an introduction of functional food products into the Polish market. The products fulfilling health supporting role and existing in the more and more visible shortage, especially in convenience food - fatty substances omega-3, were used as a case. A significant part of this paper, apart from classic terms related to the marketing strategy, is taken by social marketing approach. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Beierlein J.G., Woolverton M.W. (1991): Agribusiness Marketing. The Management Perspective. Prentice Hall, Englewood Cliffs, New Jersey, USA.
  2. Castenow D. (1996): Nowy marketing w praktyce. PWE, Warszawa.
  3. 23th World Congress and Exhibition of International Society for Fat Research. Abstracts. Oct. 1999, Brighton, England.
  4. Getzen T.E. (2000): Ekonomika zdrowia. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  5. Hauman B.F. (1998): Widening array of spreads awaits shoppers. INFORM, vol.9, no 1.
  6. Keley D.S. (1996): Dietary Fat and Human Immune Response. INFORM, vol. 7, no 8.
  7. Kolanowski W., Świderski F. (1997): Wielonienasycone kwasy tłuszczowe z grupy n-3 (n-3 PUFA). Korzystne działanie zdrowotne, zalecenia spożycia, wzbogacanie żywności. "Żywienie Człowieka i Metabolizm" nr 2.
  8. Kotler P. (1994): Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Wydawnictwo Gebethner i Ska, Warszawa.
  9. Simopoulos A.P. (1991): Evolutionary aspects of nutrition and health. "World Reviev of Nutrition and Dietetics" vol. 84. Washington.
  10. Szukalska E. (1999): Przeciwutleniacze i ich rola w opóźnianiu niepożądanych przemian tłuszczów spowodowanych utlenianiem. "Żywienie Człowieka i Metabolizm" nr 1.
  11. Żywność wygodna i żywność funkcjonalna. (1999). Red. F. Świderski. Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa.
  12. Thompson A.A., Strickland A.J. (1992): Strategy Formulation and Implementation. Tasks of the General Manager. Fifth edition. IRWIN Inc., USA.
  13. Ziemiański Ś., Budzyńska-Topolewska J. (1993): Rola wielonienasyconych kwasów tłuszczowych z rodziny n-3 w zapobieganiu i leczeniu miażdżycy. "Czynniki Ryzyka" nr 2.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu