BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Oliński Marian, Krukowski Krzysztof
Tytuł
Umiejętności skutecznego stratega jako determinanta jakości zarządzania w przedsiębiorstwach przemysłu spożywczego
Efficient Strategist Skills as a Determinant of Quality Management in Food Industry Companies
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 983, t. 2, s. 121-125, bibliogr. 4 poz.
Tytuł własny numeru
Agrobiznes 2003 : jakość jako podstawowy instrument konkurencyjności w agrobiznesie
Słowa kluczowe
Planowanie strategiczne w zarządzaniu, Zarządzanie strategiczne, Menedżer skuteczny
Strategic planning in the management, Strategic management, Effective manager
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest próba określenia umiejętności osoby, która zajmuje się planowaniem strategicznym w przedsiębiorstwie. Przedstawiono wyniki badań ankietowych dokonanych w 2003 r. wśród kadry zarządzającej średnich browarów w Polsce. W badaniach wyodrębniono cztery główne grupy umiejętności, jakimi powinni charakteryzować się skuteczni stratedzy. Są to kolejno umiejętności: komunikowania się, rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji, kierowania ludźmi oraz doskonalenia siebie i otoczenia.

This article identifying the most important skills, which should be characteristic for efficient strategist. First of all there are skills connecting with solving problems and taking a decision. The next is capability for self and environmental improvement. The third place belongs to the personnel management. The last one is communications skills. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Kaleta A. (1998): Cechy skutecznej strategii. "Przegląd Organizacji" 9, s. 19-22.
  2. Karaszewski R. (2001): TQM - teoria i praktyka. TNOiK, Toruń, s. 11.
  3. Ludwicki J. (1995): Idealny strateg. "Przegląd Organizacji" nr 7, s. 24.
  4. Obłój K. (1998): Strategia organizacji. PWE, Warszawa, s. 33-96.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu