BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pawlak Robert
Tytuł
Nauczyciele i dyrektorzy szkół o programie "Zero tolerancji dla przemocy w szkole"
Opinions of teachers and school masters on the governmental program of improvement of security at schools and establishments "zero tolerance for violence at school"
Źródło
Polityka Społeczna, 2007, nr 11-12, s. 23-28, bibliogr. 12 poz.
Słowa kluczowe
Badanie opinii, Szkolnictwo podstawowe, Szkolnictwo średnie, Ocena procesu kształcenia, Polityka bezpieczeństwa
Opinion research, Primary education, Secondary education, Assessing the learning process, Security policy
Abstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie opinii nauczycieli i dyrektorów szkół na rządowego programu poprawy stanu bezpieczeństwa w szkołach i placówkach "Zero tolerancji dla przemocy w szkole". Szczególną uwagę poświęcono czterem elementom tego programu: wprowadzeniu mundurków szkolnych, nadaniu nauczycielom statusu funkcjonariusza publicznego, koncepcji instalowania w szkołach kamer oraz planom utworzenia szkół o specjalnym nadzorze pedagogicznym. (abstrakt oryginalny)

The aim of the paper is to present opinions of teachers and school masters on the Governmental Program of Improvement of Security at Schools and Establishments “Zero Tolerance for Violence at School”. The special attention was paid to their views on four elements of the program: introducing school uniforms for students, granting teacher protection afforded to public officers, implementation of video surveillance of entrances of schools and consideration of introduction of schools for aggressive students. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Aronson E. (1997), Człowiek. Istota społeczna, tłum. Józef Radzicki, Warszawa: PWN, ISBN 83-01-11563-7.
  2. Delors J. (1998), Edukacja. Jest w niej ukryty skarb, Warszawa: SOP, ISBN 83-88008-00-5.
  3. Fullan M. (2001), The new meaning of educational change, New York: Teacher College Press, ISBN 0-8077-4069-1.
  4. Koalicyjna deklaracja programowa "Solidarne Państwo" (2006), Warszawa, 27 IV 2006, [dostęp 12.09.2007], dostępny w Internecie: .
  5. OECD (2005), Teachers matter. Attracting, developing and retaining effective teachers, Paris, ISBN 92-64-01802-6.
  6. OECD (2006), Economic survey: Poland, Paris, ISBN 92-64-02621-5.
  7. Expose premiera Jarosława Kaczyńskiego (2006), Warszawa, 19.07.2006, [dostęp 12.09.2007], dostępny w Internecie: .
  8. Sielawa-Kolbowska E. (2007), Ocena rządowego projektu programu "Zero tolerancji dla przemocy w szkole", Warszawa: ISP, [dostęp 12.09.2007], dostępny w Internecie: .
  9. "Solidarne państwo". Program działania rządu premiera Kazimierza Marcinkiewicza (2005), "Przegląd Rządowy" nr 11 (173) z 9listopada, ISSN 1230-087, [dostęp 12.09.2007], dostępny w Internecie: .
  10. Tedesco J. (1997), The new educational pact. Education, competitivness and citizenship in modern society, Paris: UNESCO, ISBN 92-3-185006-7.
  11. UNESCO (2005), Teacher involvement in educational change, Santiago, [dostęp 12.09.2007], dostępny w Internecie: .
  12. Zero tolerancji dla przemocy w szkole (2006), rządowy program poprawy stanu bezpieczeństwa w Szkołach i placówkach, Warszawa, [dostęp 12.09.2007], dostępny w Internecie: .
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-4729
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu