BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pietrzak Beata, Lewińska Anna
Tytuł
Wybrane zagadnienia wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw rolniczych
Selected Problems of Competitiveness Growth of Agriculture Enterprises
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 983, t. 2, s. 194-199, bibliogr. 14 poz.
Tytuł własny numeru
Agrobiznes 2003 : jakość jako podstawowy instrument konkurencyjności w agrobiznesie
Słowa kluczowe
Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Konkurowanie na rynkach globalnych, Rolnictwo, Agrobiznes, Globalizacja gospodarki
Enterprise competitiveness, Competing in global markets, Agriculture, Agrobusiness, Economic globalization
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule omówiono zagadnienia dotyczące wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw rolniczych oraz wpływu globalizacji gospodarki na ich działalność.

Functioning and development of agriculture enterprises and growth of their effectiveness are conditioned to a high extent by globalization processes. In result of globalization processes influence on agribusiness, growth of competitiveness between enterprises has been taking place both at local and international markets. They are related mainly to coming integration of Poland with European Union and liberalization of world trade that leads to a need of Poland opening to foreign markets. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Adamkiewicz H. (1999): Konkurencyjność przedsiębiorstwa. "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" nr 11, s. 8-11.
  2. Adamowicz M. (2002): Konkurencyjność w agrobiznesie krajów Unii Europejskiej. Wrocław, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 941, s. 36-43.
  3. Bonecki H. (1974): Mała Encyklopedia Powszechna PWN. Warszawa.
  4. Dowgiałło Z. (1998): Słownik ekonomiczny przedsiębiorcy. Wyd. ZNICZ, Szczecin.
  5. Grębowiec M. (2002): Jakość warunkiem konkurencyjności polskiego agrobiznesu na rynkach UE. Wrocław, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 941, s. 269-274.
  6. Koch R. (1997): Słownik zarządzania i finansów. Narzędzia, terminy, techniki od A do Z. Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Warszawa, s. 109-120.
  7. Kotler P. (1994): Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Wyd. Gebethner&Ska, Warszawa, s. 354-379.
  8. Kozak M., Pyszkowski A., Szewczyk R. (2001): Słownik rozwoju regionalnego. Polska Agencja Rozwoju Regionalnego, Warszawa, s. 17-23.
  9. Kujaczyński T. (2002): Rola struktury instytucjonalna organizacyjnej w rozwoju agrobiznesu w Polsce. Wrocław, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 941, s. 499-504.
  10. Meredyk K. (2000): Warunki konkurencyjności rolnictwa polskiego. Wrocław, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 865, s. 159-168.
  11. Mirończuk A. (2002): Zmiany instytucjonalne w polskim agrobiznesie. Wrocław, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 941, s. 126-130.
  12. Pomykało W. (1995): Encyklopedia biznesu. T.l. Fundacja Innowacja, Warszawa.
  13. Penc J. (1997): Leksykon biznesu. Agencja Wyd. Placet, Warszawa.
  14. Urban R. (1999): Czynniki wzrostu konkurencyjności polskiego przemysłu spożywczego. "Zagadnienia Ekonomiki Rolnej" nr 2-3, Warszawa, s. 21-30.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu