BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wojciechowski Tadeusz
Tytuł
Marketingowe zarządzanie przez cele
Źródło
Marketing i Rynek, 2005, nr 11, s. 7-12
Słowa kluczowe
Zarządzanie marketingowe, Zarządzanie przez cele, Strategia przedsiębiorstwa
Marketing management, Management by objectives, Corporation strategies
Abstrakt
Tytuł tego artykułu może robić wrażenie niezupełnie przejrzystej 'zbitki pojęciowej'. Jest on jednak - inna sprawa, że może nie najlepszą - kontynuacją kilkakrotnie już formułowanej przez autora tezy, że w gruncie rzeczy 'zarządzanie marketingowe' jest jedną z form 'zarządzania przez cele'. Już w 1999 r. stwierdziłem, 'że zarządzanie marketingowe jest jednym z rozwiązań zarządzania przez cele, w którym zarówno cel strategii przedsiębiorstwa, jak i zastosowana instrumentacja zmierzająca do jego osiągnięcia, mają charakter marketingowy'. Jednak w żadnym z powołanych w odnośnikach opracowań rozwinięcie i uzasadnienie tej tezy, a także jej konsekwencje logiczne i tym samym dydaktyczne, nie były dostateczne. Spróbuję teraz nadrobić to ewidentne zaniedbanie." (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. P. Blaik, Logistyka, PWE, Warszawa 2001, s. 216-217.
  2. Ph. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i S-ka, Warszawa 1994.
  3. T. Wojciechowski, Zarządzanie marketingowo-logistyczne (problemy semantyczne, zakres i ramowy model). Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu w Warszawie 2003, nr 2.
  4. T. Wojciechowski, Dylematy zarządzania marketingowo-logistycznego. Zeszyty Naukowe WSZiM w Warszawie 2004, nr 2.
  5. T. Wojciechowski, Zarządzanie sprzedażą i zakupem materiałów, PWE, Warszawa 1999, s. 57.
  6. T. Wojciechowski, Marketing dóbr produkcyjnych, Wyd. Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu, Warszawa 2000, s. 34.
  7. Marketing na rynku środków produkcji, PWE, Warszawa 2003, s. 72.
  8. Zarządzanie marketingowe w polskich przedsiębiorstwach - Stan, zastosowanie, tendencje i kierunki zmian. Raport z badania, pod red. S. Kaczmarczyka, t. l, Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Toruń 2002, s. 5.
  9. B. Żurawik, W. Żurawik, Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 1996, s. 27.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu