BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Tajer Sławomir
Tytuł
Przemiany w handlu hurtowym artykułami konsumpcyjnymi w Polsce - cz. 2
Źródło
Marketing i Rynek, 2006, nr 11, s. 29-33
Słowa kluczowe
Artykuły konsumpcyjne, Handel hurtowy, Handel wewnętrzny, Koncentracja handlu, Hurtownie
Article of consumption, Wholesale trade, Domestic trade, Concentration of trade, Warehouse store
Uwagi
W artykule tabela: Największe przedsiębiorstwa i grupy przedsiębiorstw hurtowych działających na polskim rynku artykułów konsumpcyjnych w latach 2002-2004
Abstrakt
W pierwszej części artykułu omówiono dwie grupy uwarunkowań, tzn. wynikające ze stanu wyjściowego ukształtowanego w systemie nakazowo-rozdzielczym oraz specyficzne dla okresu systemowej transformacji, które oddziałują na dotychczasowe skutki przemian w handlu hurtowym artykułami konsumpcyjnymi w Polsce. W wyniku połączenia określonego stanu wyjściowego i transformacyjnego przyspieszenia skutki te można określić terminem "nietypowe". Odmiennie niż w krajach o rozwiniętej gospodarce rynkowej utrzymuje się bowiem duże znaczenie tradycyjnego hurtu instytucjonalnego, natomiast tempo procesów koncentracji i integracji wśród rodzimych przedsiębiorstw hurtowych jest nadal powolne. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Analiza sytuacji w sferze handlu wewnętrznego ze szczególnym uwzględnieniem procesów koncentracji i współpracy producentów i dystrybutorów, praca zbiorowa pod kierunkiem naukowym U. Kłosiewicz-Góreckiej, IRWiK, Warszawa 2003, s. 42, maszynopis powiel.
  2. 40 największych firm handlowych w Polsce w 2004 r., "Handel" 2005, nr 11
  3. Koncentracja w handlu a współpraca producentów i dystrybutorów, praca zbiorowa pod redakcją naukową M. Strużyckiego, IRWiK, Warszawa 2000, s. 1
  4. E. Maleszyk, S. Tajer, Marketingowe badanie rynku ryb w Polsce, ekspertyza dla Towarzystwa Konsultantów i Doradców Sp. z o.o., IRWiK, Warszawa 1996, s. 27-28, maszynopis powiel.
  5. McLane się rozrasta, "Handel" 2004, nr 10
  6. F. Misiąg, Makroekonomiczne funkcje handlu w transformowanej gospodarce, KWiK, Warszawa 2002, s. 38
  7. Raport o stanie handlu wewnętrznego w 2004 r., praca zbiorowa pod kierunkiem naukowym U. Kłosiewicz-Góreckiej, Ministerstwo Gospodarki i Pracy, Warszawa 2005, s. 78, tabl. 23
  8. Raport o stanie handlu wewnętrznego w 1997 r., praca zbiorowa pod kierunkiem naukowym M. Strużyckiego, Ministerstwo Gospodarki, Warszawa 1998, s. 49, tabl. 12
  9. A. Sznajder, Euromarketing. Uwarunkowania na rynku Unii Europejskiej, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 1999, s. 153
  10. S.Tajer, Wpływ hurtowych firm z kapitałem zagranicznym na dystrybucję towarów, "Handel Wewnętrzny" 1998, nr 4-5
  11. Zmiany strukturalne grup podmiotów gospodarki narodowej w 2004 r., GUS, Warszawa 2005, s. 44, tabl. 2
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu