- Autor
- Romaniuk Krystyna
- Tytuł
- Potencjał konkurencyjności przedsiębiorstw mleczarskich
Competitive Power of Milk-Processing Enterprises - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 983, t. 2, s. 258-263, bibliogr.6 poz.
- Tytuł własny numeru
- Agrobiznes 2003 : jakość jako podstawowy instrument konkurencyjności w agrobiznesie
- Słowa kluczowe
- Przemysł mleczarski, Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Potencjał przedsiębiorstwa
Dairy industry, Enterprise competitiveness, Potential of enterprise - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- W artykule zaprezentowano wyniki badań ankietowych, przeprowadzonych w 47 przedsiębiorstwach przemysłu mleczarskiego w Polsce. Celem badań było dokonanie oceny potencjału konkurencyjności przedsiębiorstw mleczarskich. Analiza zasobów przedsiębiorstw wykazała, że źródeł przewagi konkurencyjnej należy poszukiwać w następujących sferach: sferze produktu, zatrudnienia i finansów. Wskazano również mocne i słabe strony polskiego przemysłu mleczarskiego.
The studies were conducted at 47 milk-processing plants. Their aim was to evaluate the competitive power of these plants. The results of the studies show that the resources of their competitive edge are first of all the product and employment. The strengths of milk-processing plants include: high-quality managerial staff, growing quality of products, high reputation, good knowledge of customers and competitors. Their weakest point are too small advertising and marketing outlays. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Collins D.J., Montgomery C.A. (1995): Competing on Resources: Strategy in the 1990s. "Harvard Business Review", July-August.
- Godziszewski B. (1999): Potencjal konkurencyjności przedsiębiorstwa jako źródło przewag konkurencyjnych i podstawa stosowania instrumentów konkurowania, w: Budowanie potencjału konkurencyjności przedsiębiorstwa. Red. M.J. Stankiewicz. Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa "Dom Organizatora", Toruń, s. 116.
- Grant R.M. (1991): The Resource Based Theory of Competitive Advantage: Implications for Strategy Formulation. "California Management Review", Spring, s. 114-135.
- Hamel G., Prahalad C.K. (1990): The Core Competence of the Corporation. "Harvard Business Review", May-June.
- Peteraf M.A. (1993): The Cornerstone of Competitive Advantage: A Resource-Based View. "Strategic Management Journal", vol. 14.
- Porter M.E. (1985): Competitive Advantage. Creating and Sustaining Superior Performance. The Free Press, New York, rozdz. 2.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
- Język
- pol