BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sadowska Monika, Chrobocińska Katarzyna
Tytuł
Innowacyjność a jakość, ich rola we wzroście konkurencyjności przedsiębiorstwa
Innovativeness and Quality, Their Role in the Growth of a Company's Competitiveness
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 983, t. 2, s. 281-286, bibliogr. 8 poz.
Tytuł własny numeru
Agrobiznes 2003 : jakość jako podstawowy instrument konkurencyjności w agrobiznesie
Słowa kluczowe
Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Innowacyjność przedsiębiorstw, Jakość wyrobów
Enterprise competitiveness, Enterprise innovation, Quality of product
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest próba oceny wpływu innowacji na poprawę jakości oraz wzrostu konkurencyjności wyrobów. Szczególną uwagę zwrócono na wpływ otoczenia na innowacyjność przedsiębiorstwa oraz na czynniki zewnętrzne, źródła i kanały dopływu informacji o innowacjach, jak i również na źródła informacji wewnętrznych inspirujących innowacje w przedsiębiorstwie.

In this article an analysis of the innovative activity's influence on quality's improvement and competitiveness's increase was conducted. An analysis refers to the company from the meat-processing branch. It was found that achieving a competition advantage was connected with introducing new and modernized products which were characterized by night quality. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Adamkiewicz H.G. (1999): Konkurencyjność przedsiębiorstwa. EiOP nr 11, s. 8.
  2. Kotler P. (1994): Marketing. Gebethner i S-ka, Warszawa, s. 297.
  3. Mentel J. (1998): Uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstw w procesie przekształceń. "Przegląd Organizacji" nr 1.
  4. Pasternak K. (2001): Rozwój produktu w przemyśle spożywczym. Instytut Przemysłu Mięsnego i Tłuszczowego, Warszawa, s. 111-112.
  5. Pasternak K., Grzybowska B., Strychalska A. (1999): Przesłanki tworzenia i sukcesów rynkowych produktów żywnościowych. Konferencja naukowa pt. Marketing jako element działalności rozwojowej w przedsiębiorstwie. ART, Olsztyn.
  6. Piskorz W. (1998): Konkurencyjność polskiego rolnictwa. Przemysł Spożywczy nr 9, s.51.
  7. Poznańska K. (2002): Innowacyjność jako czynnik wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw. Zarządzanie przedsiębiorstwem w warunkach konkurencji. UWM, Olsztyn, s. 343.
  8. Zarządzanie jakością. (1999). Red. Nierzwicki. ODiDK, Gdańsk, s. 34.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu