- Autor
- Sadowska Monika, Chrobocińska Katarzyna
- Tytuł
- Innowacyjność a jakość, ich rola we wzroście konkurencyjności przedsiębiorstwa
Innovativeness and Quality, Their Role in the Growth of a Company's Competitiveness - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 983, t. 2, s. 281-286, bibliogr. 8 poz.
- Tytuł własny numeru
- Agrobiznes 2003 : jakość jako podstawowy instrument konkurencyjności w agrobiznesie
- Słowa kluczowe
- Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Innowacyjność przedsiębiorstw, Jakość wyrobów
Enterprise competitiveness, Enterprise innovation, Quality of product - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Celem artykułu jest próba oceny wpływu innowacji na poprawę jakości oraz wzrostu konkurencyjności wyrobów. Szczególną uwagę zwrócono na wpływ otoczenia na innowacyjność przedsiębiorstwa oraz na czynniki zewnętrzne, źródła i kanały dopływu informacji o innowacjach, jak i również na źródła informacji wewnętrznych inspirujących innowacje w przedsiębiorstwie.
In this article an analysis of the innovative activity's influence on quality's improvement and competitiveness's increase was conducted. An analysis refers to the company from the meat-processing branch. It was found that achieving a competition advantage was connected with introducing new and modernized products which were characterized by night quality. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Adamkiewicz H.G. (1999): Konkurencyjność przedsiębiorstwa. EiOP nr 11, s. 8.
- Kotler P. (1994): Marketing. Gebethner i S-ka, Warszawa, s. 297.
- Mentel J. (1998): Uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstw w procesie przekształceń. "Przegląd Organizacji" nr 1.
- Pasternak K. (2001): Rozwój produktu w przemyśle spożywczym. Instytut Przemysłu Mięsnego i Tłuszczowego, Warszawa, s. 111-112.
- Pasternak K., Grzybowska B., Strychalska A. (1999): Przesłanki tworzenia i sukcesów rynkowych produktów żywnościowych. Konferencja naukowa pt. Marketing jako element działalności rozwojowej w przedsiębiorstwie. ART, Olsztyn.
- Piskorz W. (1998): Konkurencyjność polskiego rolnictwa. Przemysł Spożywczy nr 9, s.51.
- Poznańska K. (2002): Innowacyjność jako czynnik wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw. Zarządzanie przedsiębiorstwem w warunkach konkurencji. UWM, Olsztyn, s. 343.
- Zarządzanie jakością. (1999). Red. Nierzwicki. ODiDK, Gdańsk, s. 34.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
- Język
- pol