BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zbytek Daniel S.
Tytuł
Promocja polskiego eksportu
Polish Export Promotion
Źródło
Ekonomia / Uniwersytet Warszawski, 2001, nr 2, s. 149-155, bibliogr. 11 poz.
Słowa kluczowe
Eksport, Sytuacja społeczno-ekonomiczna, Handel zagraniczny, Polityka gospodarcza, Stosunki gospodarcze
Export, Social and economic conditions, Foreign trade, Economic policy, Economic relations
Firma/Organizacja
Unia Europejska (UE)
European Union (EU)
Kraj/Region
Polska
Poland
Abstrakt
Przedmiotem rozważań w artykule była proeksportowa polityka państwa, a dokładniej brak takiej polityki. Polska jest jedynym krajem europejskim, który nie posiada własnej instytucji, zajmującej się promocją eksportu. Reaktywowanie Ministerstwa Współpracy z Zagranicą byłoby krokiem niewystarczającym. Zdaniem autora, należy powołać szereg instytucji, na wzór francuski czy niemiecki, które dysponowałby szeregiem instrumentów wspierających eksport, finansowanych z budżetu, a sama polityka proeksportowa powinna stać się częścią nowej polityki gospodarczej.

Polish export promotion is the subject of the article. According to the author, Poland is the only european country that doesn't have its own institution responsible for export promotion. (AŁ)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Exporting, CD-ROM, Overseas Trade Services, Foreign and Commonwealth Office, Department of Trade and Industry. Updating on the internet: http://www.dti.gov. uk/ots.
  2. How ECGD can help exports, A Short Guide to the Export Credits Guarantee Department, London, sierpień 1996.
  3. Hughes B. B., International Futures - choices in creation of a new world order, West-view Press, Boulder 1993.
  4. Kotler Ph., Somkid Jatusripitak, Suvit Maesincee, The Marketing of Nations, The Free Press, New York 1997.
  5. Le plan d'Action a I'International, Ministere de 1'Equipment, du Logement et des Transports, Paris, wrzesień 1992.
  6. Ocena sytuacji i propozycje działań dla polepszenia sytuacji w handlu zagranicznym Polski, Raport z dnia 4 sierpnia 1999, Ministerstwo Gospodarki, Warszawa 1999.
  7. OECD in Figures - 2000 Edition - statistics on the Member Countries, OECD Publications, czerwiec 2000.
  8. Strategia promocji eksportu i rozwoju sektora Małych i Średnich Przedsiębiorstw (MSP) w kontekście integracji Polski z Unią Europejską, Project Phare: Poland - PL 9603/01/03/L001, Final Report, Warszawa wrzesień 1999.
  9. Support for British Trade, "British Trade International", London, czerwiec 1999.
  10. The Export Credits Guarantee Department, House of Commons, Press Release, London, 20.01.2000.
  11. Warburton P., Debt and Delusion, Penguin Books, London 2000.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-3056
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu