BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Stankiewicz Bogusław, Kobrzyńska Marta
Tytuł
Doświadczenia w realizacji przedakcesyjnego programu SAPARD w województwie zachodniopomorskim
Experience of the Implementation of the Preaccession Programme SAPARD in the Zachodniopomorskie Voievodship
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 983, t. 2, s. 331-336
Tytuł własny numeru
Agrobiznes 2003 : jakość jako podstawowy instrument konkurencyjności w agrobiznesie
Słowa kluczowe
Programy UE, Specjalny Program Akcesyjny na Rzecz Rozwoju Rolnictwa i Obszarów Wiejskich
EU programme, Special Accession Programme for Agriculture and Rural Development (SAPARD)
Uwagi
summ.
Kraj/Region
Województwo zachodniopomorskie
West Pomeranian Voivodeship
Abstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie dotychczasowej działalności Biura SAPARD w zakresie wdrażania Programu Operacyjnego SAPARD. Charakterystyki działań Programu SAPARD dokonano w trzech płaszczyznach (działaniach): 1) poprawa przetwórstwa i marketingu artykułów rolnych i rybnych, 2) inwestycje w gospodarstwach rolnych, 3) rozwój i poprawa infrastruktury obszarów wiejskich. Materiał źródłowy stanowi dokumentacja pozyskana w Zachodniopomorskim Oddziale Regionalnym Agencji Restrukturyzacji I Modernizacji Rolnictwa.

Poland's access to EU structures will threaten the existence of many entrepreneurs dealing with milk, meat, fruits and vegetables processing. This is due to no actions taken by the entrepreneurs to restructurizing their plants as well as introduction the technologies consistent with the requirements of the acquis communitaire. Mediocre financial condition of entrepreneurs anf high rate of bank loan interests are the barriers that are difficult to overcome. Low level of aid applications in Measure 2 is caused by low profitability in agriculture sector as well as high rate of bank loan interests and lack of credible prospects in that sector. Found uptake in zachodniopomorskie voivodship in Measures 1 and 2 is very low. In measure 3, however, fund uptake reaches nearly 100 procent what proves that needs in rural infrastructure sector are massive and beneficiaries such as gminas and poviats are fully effective in applying for financial aid. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu