BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Witek-Hajduk Marzanna
Tytuł
Licencjonowanie marki a inne sposoby jej pozyskiwania
Brand Licensing and Another Methods for Its Gaining
Źródło
Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego w Warszawie. Seria Ekonomia, 2003, z. 7, s. 129-142, bibliogr. 10 poz.
Słowa kluczowe
Przewaga konkurencyjna, Strategia produktu, Marka produktu, Znaki towarowe
Competitive advantage, Product strategy, Product brand, Trademarks
Abstrakt
Artykuł dotyczy istoty sprzedaży markowej. Autorka wskazuje na inne niż tworzenie własnej marki sposoby jej pozyskiwania przez przedsiębiorstwa: * nabycie praw do marki przez zakup przedsiębiorstwa - właściciela silnej marki, * nabycie praw do stosowania marki już ukształtowanej na rynku w ramach umowy licencyjnej, * nabycie praw do stosowania marki w ramach umowy franchisingowej.

The article devoted to essence of mark sale. The author indicated ways of gaining mark by company. The are: purchase right to mark by purchase the company - owner of strong mark, purchase right to mark within the framework of licence agreement, purchase right to mark by franchising agreement. (M.P.)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1642-3313
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu