BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Koniorczyk Grażyna
Tytuł
Marketing tanich usług
Źródło
Marketing i Rynek, 2006, nr 4, s. 7-14
Słowa kluczowe
Marketing usług, Ceny usług, Profil konsumenta
Service marketing, Services prices, Customer profile
Abstrakt
Obecne tendencje rynkowe wskazują, że w najbliższych latach ukształtują się dwie kategorie konsumentów o skrajnie różnych potrzebach i oczekiwaniach. Jedna z nich obejmuje nabywców, którzy dysponują znacznymi funduszami, odczuwają niedostatek czasu i poszukują relatywnie drogich, ale kompleksowych ofert produktowych. Drugą tworzą konsumenci mający więcej czasu i mniej pieniędzy, dla których "tropienie specjalnych okazji sprzedażowych" staje się istotnym warunkiem utrzymania lub poprawy stopy życiowej. Innymi słowy, obok popytu ukierunkowanego na dobra ekskluzywne (luksusowe) o wysokiej jakości i wysokim stopniu indywidualizacji wzrasta popyt na dobra relatywnie tanie, ale spełniające wymogi nowoczesności. W odniesieniu do pierwszej grupy nabywców wysoką skutecznością odznacza się marketing zindywidualizowany, w przypadku drugiej -- marketing tanich produktów. Przedmiotem prezentowanych w artykule rozważań jest marketing tanich usług, kluczowe uwarunkowania rozwoju oraz specyficzne elementy tej koncepcji. Zaprezentowano tu także przykłady realizacji wybranych elementów koncepcji marketingu tanich produktów przez wybrane polskie i zagraniczne przedsiębiorstwa usługowe, z uwzględnieniem specyfiki sektorów, w których działają. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. D. Bosshard, J.L. Neuno, D. Staib, The Age of Cheap. Why Customers Intend to Pay Less and Less as Prices Become More Important than Ever, Gottlieb Duttweiler Institute, Study no. 13, GDI 2004, s. 5
  2. Global Pricing Trend, raport: Global Retail and Consumer Products, Ernest&Young Customer Services, October 2004.
  3. J.M. Groocock, The Chain of Quality, J. Wiley & Sons, New York 1986, s. 27.
  4. Koncentracja i konkurencja w handlu artykułami spożywczymi i artykułami powszechnego użytku w Polsce ze szczególnym uwzględnieniem sieci handlowych, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Warszawa 2005
  5. Ph. Kotler, Kotler o marketingu. Jak kreować i opanowywać rynki, Wyd. PSB, 1999, s. 89.
  6. A.K. Koźmiński, Zarządzanie w warunkach niepewności. Podręcznik dla zaawansowanych, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2005, s.43-45.
  7. Marki własne w krajach ESW (Węgry, Polska, Litwa), Kinoulty Research Trade, luty 2005.
  8. Offshoring będzie się rozszerzał, "Zarządzanie na świecie" 2005, nr 1.
  9. Powszechna mentalność taniości, ,,Zarządzanie na Świecie" 2005, nr 1.
  10. H. Simon, Zarządzanie cenami, PWN, Warszawa 1996, s. 486 i s.529-232.
  11. R. Tiplady, Czy tanie komórki podbiją rynek?, "BusinessWeek" 2005, nr 9.
  12. U. Kałążna-Drewińska, B. Wankiewicz-Rak, Marketing w handlu, AE, Wrocław 1997.
  13. P. Waniowski, Strategie cenowe, PWE, Warszawa 2003, s. 173.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu