BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dąbrowski Bogdan, Kurda Wojciech
Tytuł
Prawie jak private
Źródło
Gazeta Bankowa, 2008, nr 11, s. 36-39
Słowa kluczowe
Bankowość prywatna, Banki prywatne, Banki
Private banking, Private banks, Banks
Uwagi
Zawiera wyrkesy: [1] Liczba wykonywanych telefonów w celu zainicjowania spotkania, [2] Pierwsze wrażenie (proc.), [3] Pierwsze wrażenie (proc.), [4] Rozpoczęcie spotkania (proc.), [5] Określenie sytuacji osobistej klienta (proc.), [6] Przedstawienie oferty i alternatywy (proc.), [7] Uzasadnienie adekwatności oferowanych produktów do potrzeb klienta (proc.), [8] Kompetencje społeczne doradcy - pierwsze wrażenie i otwarcie spotkania (proc.), [9] Kompetencje społeczne doradcy - przedstawienie oferty i reakcja na zastrzeżenia (proc.)
Abstrakt
Wyniki badania przeprowadzonego przez GFMP Management Consultants jasno pokazują, że rzeczywista jakość obsługi zamożnego klienta zainteresowanego usługami private banking znacząco odbiega od deklaracji składanych przez banki. Usługa private banking jest stosunkowo nową ofertą na polskim rynku. Oferowana jest osobom, które posiadają określoną kwotę aktywów lub dochodów (kryteria różnią się w zależności od banku). Tacy klienci mogą liczyć na szczególne korzyści: lepsze oprocentowanie lokat, dostęp do zamkniętych funduszy inwestycyjnych, kredyty na specjalnych warunkach, produkty strukturyzowane itp. Dodatkowo banki starają się pogłębić wrażenie wyjątkowości poprzez prestiżowe karty kredytowe, zniżki na luksusowe towary i zaproszenia na elitarne imprezy. Oczywiście słowa „prestiż”, „luksus” i „elitarność” mogą oznaczać co innego dla różnych osób, niemniej chodzi w tym wypadku o danie klientowi poczucia uprzywilejowania. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-7613
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu