BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Stachura Ewa
Tytuł
Formy komunikacji marketingowej na rynku nieruchomości
Źródło
Marketing i Rynek, 2006, nr 9, s. 25-31
Słowa kluczowe
Rynek nieruchomości, Cykl życia produktu, Promocja-mix, Reklama prasowa, Nieruchomości mieszkaniowe
Real estate market, Product life cycle, Promotion-mix, Press advertising, Real estate housing
Abstrakt
Nieruchomości są produktami bardzo skomplikowanymi, nabywanymi rzadko i wymagającymi zaangażowania przez nabywcę (zarówno instytucjonalnego, jak i indywidualnego) dużych środków finansowych. Proces pozyskiwania informacji o ofercie, wartościowania i oceny wybranych obiektów, nauki niezbędnych elementów języka, którym posługuje się projekt budowlany, to etapy, podczas których konsumentowi lub nabywcy instytucjonalnemu towarzyszy pośrednik bądź przedstawiciel handlowy reprezentujący dewelopera. Komunikacja interpersonalna między tymi podmiotami jest warunkiem niezbędnym do sfinalizowania transakcji. W trakcie pierwszego kontaktu pośrednik lub przedstawiciel dewelopera powinien trafnie ocenić swego partnera, zakwalifikować go do odpowiedniego segmentu, a w efekcie -- doprowadzić do ponownego kontaktu, podczas którego mogą być przedstawione klientowi wybrane oferty. Ich prezentacja powinna zaowocować, nie zawsze od razu, decyzją o zakupie. Interpersonalna komunikacja marketingowa, którą steruje pośrednik, składa się z całej sekwencji działań o zróżnicowanych celach. Pierwszy z nich to nawiązanie relacji i wstępna identyfikacja potrzeb nabywcy, kolejny wiąże się z przekonaniem partnera do kontynuowania dialogu, następny zaś stanowi ciąg prezentacji odpowiednio opracowanych i dobranych materiałów graficznych, zakończony wizją lokalną. Zaprezentowany w artykule przegląd form komunikacji na rynku nieruchomości pozwala lepiej zrozumieć wdrażane na rynku nieruchomości programy promocyjne.(abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. D.L. Hoffman. T.P. Novak, Marketing in Hypermedia Computer-Mediated Environments: Conceptual Foundations, "Journal of Marketing" 1996, No. 3.
  2. E. Stachura, Komunikacja wizualna w marketingu. W: Systemy komunikacji marketingowej, praca zbiorowa pod red. T. Kramera, Wyd. Wyższej Szkoły Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych, Katowice 2004, s. 144.
  3. J.W. Wiktor, Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, PWN, Warszawa 2001, s. 58-60.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu