BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wójcik Paweł
Tytuł
Zmienne osobowości konsumenta
Źródło
Marketing w Praktyce, 2008, nr 1, s. 42-45, bibliogr. 2 poz.
Słowa kluczowe
Psychologia jednostki, Psychologia konsumenta, Badania konsumenckie, Badania reklamowe
Individual psychology, Consumer psychology, Consumer research, Advertising research
Abstrakt
Autor powołuje się na opinię praktyków marketingu pisząc, że konsumenci kupują produkty, które stanowią rozszerzenie ich osobowości. Motywuje to do badań i poszukiwań związków pomiędzy osobowością konsumenta a jego zachowaniami. Zdaniem autora, wszystko wskazuje na to, że można coraz lepiej rozumieć i wykorzystywać te zależności w praktyce marketingowej. W artykule jest mowa m, in. O badaniach psychograficznych, w których poza pomiarem profilu osobowości zbiera się wiele innych informacji na temat konsumentów, na przykład: postawy i poglądy, hierarchia wartości, preferencje dotyczące korzystania z mediów (telewizja, radio, prasa), aktywności w czasie wolnym, zachowania konsumenckie.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. M.R. Solomon "Zachowania i zwyczaje konsumentów", Helion, 2006
  2. W. L. Wilkie "Consumer Behavior" John Wiley and Sons, 1990
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu