BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Cyran Marta
Tytuł
Fotografia a wizerunek
Źródło
Marketing w Praktyce, 2008, nr 1, s. 66-69
Słowa kluczowe
Kampanie reklamowe, Prawne aspekty reklamy, Prawo autorskie, Dobra osobiste
Advertising campaign, Legal aspects of advertising, Copyright law, Personal rights
Abstrakt
Artykuł traktuje o ochronie wizerunku, czyli elementu, który jest dobrem osobistym, niematerialnym, niemajątkowym, niezbywalnym, ale uwieczniony na zdjęciu staje się jednak towarem. Jest zdaniem autorki nośnikiem określonych wartości, które można wykorzystać w kampanii reklamowej, czyli de facto sprzedać, jako element produktu reklamowanego. Autorka pisze, że wizerunek nie ma bezpośredniej treści ekonomicznej i nie jest bezpośrednio uwarunkowany interesami ekonomicznymi podmiotu, któremu przysługuje. Tym niemniej pośrednio przekłada się na wartości wymierne. Doktryna prawnicza rozważa mieszany charakter prawa do wizerunku. W polskim prawie nie istnieje jednak instytucja right of publicity.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu