BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bryniak Dariusz
Tytuł
Segmentacja dynamiczna - rozwój koncepcji i metod badawczych
Źródło
Marketing i Rynek, 2006, nr 7, s. 2-9
Słowa kluczowe
Segmentacja, Segmentacja rynku, Badania konsumenckie
Segmentation, Market segmentation, Consumer research
Abstrakt
W przeciwieństwie do statycznej, segmentacja dynamiczna, ze względu na swe założenia, ma lepsze podstawy do wyjaśnienia i predykcji zachowań nabywców. Opiera się na wielowymiarowych podstawach (zachowania, potrzeby, preferencje marek), wyodrębnia strukturę segmentu najbardziej użyteczną do projektowania produktu, kanałów sprzedaży czy komunikacji marketingowej. Segmentacja dynamiczna jest oparta przede wszystkim na bazach danych i hurtowniach danych oraz badaniach panelowych, które zawierają bardzo rozległą wiedzę na temat zachowań nabywczych klientów, dzięki temu w procesie segmentacji dynamicznej uczestniczy nieporównywalnie większa liczba zmiennych niż ma to miejsce w przypadku segmentacji klasycznej. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. W. Smith, Products Differentiation and Market Segmentation as Alternative Marketing Strategies, "Journal of Marketing" 1956, June.
  2. E. Chamberlin, The Theory of Monopolistic Competition, Harvard University Press, Cambridge 1933.
  3. S. Michalak, Od segmentacji statycznej do dynamicznej, "Marketing i Rynek" 2005, nr 4.
  4. A. Sagan, Marketing relacyjny, StatSoft Polska, 2003.
  5. R. Tadeusiewicz, Wprowadzenie do sieci neuronowych, StatSoft, Kraków 2001.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu