BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Majdak Piotr
Tytuł
Sklepy internetowe w Polsce : zróżnicowania przestrzenne i aspekty społeczne
Internet Shops in Poland : Spatial Diversity and Social Aspects
Źródło
Studia Regionalne i Lokalne, 2007, nr 3, s. 106-118, tab., ryc., bibliogr. 12 poz.
Słowa kluczowe
Sklepy internetowe, Rynki elektroniczne, Handel elektroniczny, Biznes elektroniczny
Internet shopping, Electronic markets, e-commerce, e-business
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Sklepy internetowe stają się coraz popularniejszą formą handlu. Generowane przez nie obroty przekroczyły w Polsce w 2006 roku 1,3 mld zł i stanowiły ponad 1% całości obrotów detalicznych w kraju. Według opinii ekspertów wskaźniki te będą nadal rosły, ponieważ przybywa chętnych do robienia zakupów w sieci, zwiększa się także liczba przedsiębiorców zajmujących się e-biznesem. Co ciekawe, zgodnie z prowadzonymi analizami, ośrodkami silnej koncentracji e-biznesu pozostają obszary metropolitalne (Castells 2003). Mimo że administrowanie sklepem internetowym może odbywać się praktycznie z dowolnego miejsca w kraju, okazuje się, że czynniki ekonomiczne, technologiczne i społeczne odgrywają tu bardzo ważną rolę. Zjawisko to występuje również w Polsce, co wykazały badania własne zaprezentowane w niniejszym artykule. (abstrakt oryginalny)

Internet shops are becoming an increasingly popular form of trading. In 2006, their turnover in Poland reached 1.3 billion zlotys, or about 1% of total retail trade in the country. According to different experts, the sales and turnover indices are on an upward trend as the numbers of shoppers buying on-line and also e-shops are still increasing. Interestingly, a lot of research show that the central points of e-business concentration are metropolitan areas although the administration of e-shops is possible from virtually any place in the world. This indicates that economic, technological and social factors have and impact on the growth and concentration of e-shops. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Castells M., 2003, Galaktyka Internetu, przeł. T. Hornowski, Poznań: Rebis.
  2. ESPON, 2001,ProjektESPON 1.2.3. Identyfikacja istotnych przestrzennie aspektów społeczeństwa informacyjnego. Raport końcowy, Warszawa: EUROREG (http://www.euroreg.uw.edu.pl/doc/ESPON/ESPON J.2.3_RAPORT_ FlNAL_w.polska.pdf).
  3. GUS, 2006a, Społeczeństwo informacyjne: Wykorzystanie technologu in-formacyjno-tełekomunikacyjnych w 2006 r., Warszawa: Główny Urząd Statystyczny (http://www.stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/PUBL_wykorzysta- nie_technologii_ITC_2006_notatka.pdf).
  4. GUS, 2006b, Wykorzystanie ICT w gospodarstwach domowych w 2006, część l (tablice), Warszawa: Główny Urząd Statystyczny, (http://www.stat.gov.pl/ gus/45J067_PLK_HTML.htm).
  5. Górak M., Jarosz R, 2006, E-commerce 2006. Badanie polskich sklepów internetowych (http://www.sklepy24.pl/download/ecommerce_2006.pdf).
  6. http://www.i-sklepy.pl
  7. http://www.pinia.pl
  8. http://www.ranking-sklepow.pl
  9. http://www.shopzone.pl
  10. http://www.sklepy24.pl
  11. Money.pl, 2005, E-commerce 2005. Ocena i prognoza rozwoju rynków Polski, Europy Zachodniej i USA. Raport przygotowany przez Money.pl. Wrocław (http://www.money.pl/d/raport/e-commerce%202005%20-%20Ra- port%20Money.pl.pdf).
  12. Płoszj A., 2006,prezentacja Technologie informacyjno-telekomunikacyjne (TIT) i rozwój regionów (www.mwi.pl/fileadmin/files/mwi/KONFERENCJA_ SlRMA/I_Szkolenie/prezentacje_PDF/SIRMA-l_Prezentacja_A.P_ B3oszaj.pdf).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1509-4995
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu