BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Karpiel Łucja (Wydział Towaroznawstwa)
Tytuł
Orientacja na klienta w systemie zarządzania jakością
Orientation Aimed at the Customer in the Quality Management System
Źródło
Prace Naukowe / Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Marketingu w Chrzanowie, 2006, nr 9, s. 59-66, bibliogr. 10 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie przez jakość, Klient, Strategia jakości
Total Quality Management (TQM), Customer, Quality strategy
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedstawiono strategie przedsiębiorstwa ukierunkowanego w swojej działalności na klienta. Opisano koncepcje Total Quality Management – Zarządzania przez Jakość, i jej cele. Omówiono wdrożenie norm ISO 9000, przystępowanie do konkursów o Nagrody Jakości i ich wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstwa.

The paper is aimed at the customer, in particular at his satisfaction, since it is exactly satisfaction to become the way of the company's operation, and it is encoded in all actions taken up by the Company. Then, there are also presented the ways of meeting the customer's satisfaction, which makes the company management easier. The quality management system based upon ISO 900 standards gives some foundations for an efficient implementation of TQM principles which are focused exactly on the customer. Widely conceived customer's satisfaction is to be understood as one of the overriding goals of the organization, because the customer is to decide about purchasing products and he puts forward the requirements decisive for the manufacturer's fate. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Dufan B., Zarządzanie zadowoleniem klienta. Biuletyn Informacyjny Klubu Polskiego Forum ISO 9000 Nr l (31), 1999.
  2. Klos Z., TQM definicje, zakres, Problemy Jakości nr 4/1999.
  3. 0polski K., Ogólne przesłanki i warunki wprowadzania TQM w organizacjach, Materiały konferencyjne, Mikołajki 12/1998.
  4. Polska Nagroda Jakości — Dokumenty i Materiały, Nagrody Zespołowe, Edycja VI, Warszawa 2000.
  5. Praca zbiorowa pod redakcją J. Łańcuckiego, Zarządzanie jakością w przedsiębiorstwie, TNOiK, Bydgoszcz 1997.
  6. Skrzypek E., System zapewnienia jakości narzędziem doskonalenia firmy w warunkach konkurencyjnego rynku, Materiały seminarium naukowego w Nałęczowie 22-25 października 1998.
  7. Szczepańska K., Kompleksowe zarządzanie jakością, Wydawnictwo Normalizacyjne ALFA-WERO sp. z o.o., Warszawa 1998.
  8. Szczepańska K., Parametr satysfakcji klienta w koncepcji TQM, Biuletyn Informacyjny Klubu Polskiego Forum ISO 9000, Nr 2 (32) 1999.
  9. Wawak T., Zarządzanie przez jakość część l, Wydawnictwo Informacji Ekonomicznej. Kraków 1995.
  10. PN-EN ISO 9001:2001 Systemy zarządzania jakością. Wymagania.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1506-7351
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu