BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Czubała Anna (Wydział Zarządzania), Jonas Agata (Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości)
Tytuł
Wpływ dystrybucji na rynkową wartość przedsiębiorstwa
Effect of Distribution on the Company's Market Value
Źródło
Prace Naukowe / Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Marketingu w Chrzanowie, 2006, nr 9, s. 7-17
Słowa kluczowe
Wartość przedsiębiorstwa, Dystrybucja produktu, Badanie rynku
Enterprise value, Product distribution, Market research
Uwagi
summ.
Abstrakt
Rozważono znaczenie strategii dystrybucji w budowaniu rynkowej wartości przedsiębiorstwa. Scharakteryzowano kanały i formy dystrybucji. Przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych w wyselekcjonowanej grupie przedsiębiorstw.

The main task of today's management is the maximization of the company's market value. This value is usually defined as the company's ability to gain profits in future as perceived by present and prospective investors. Distribution plays an important role in creating the company's value. It comprises the area of decisions and actions related to performing transactions and physical flow of products from their place of production to the place of consumption. Distribution becomes the source of competition advantage provided it contributes to the creation of the value so appreciated by customers, viz. product availability, usefulness of place, time, choice or appreciable cost reduction. In this article, in order to evaluate the effect of distribution upon the company's market value. the survey results obtained in 2005 in a group of 541 purpose-selected enterprises were utilized. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Efektywność marketingu, red. W. Wrzoska, PWE, W-wa 2005, s. 45.
  2. Geyskens I., Gielens K., Dekimpe M. G, The Market Valuation of Internet channel additions, "Journal of Marketing", Chicago 2002. vol. 66.
  3. Lee H. L., Sekret najbardziej efektywnych łańcuchów dostaw, "Harvard Business Review Polska" luty 2005.
  4. Logistyka dystrybucji, red. K. Rutkowski, Difin, W-wa, s. 91-101.
  5. Schary P. B., Skjott-Larsen T., Zarządzanie globalnym łańcuchem podaży, Wyd. Naukowe PWN, W-wa 2002, s. 285-390.
  6. Sznajder A., Rynki elektroniczne w gospodarce światowej, "Gospodarka Narodowa" 2005 nr 1-2.
  7. Zarzycka A. M., Wpływ Internetu na dystrybucję międzynarodową, "Marketing i Rynek" 2003 nr 6.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1506-7351
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu