BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kononowicz Łukasz
Tytuł
Rachunek kosztów działań jako narzędzie zarządzania wartością przedsiębiorstwa
Activity Based Costing as a Tool Used in Value Based Management
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, 2006, nr 82, s. 86-97, bibliografia 13 poz.
Słowa kluczowe
Rachunek kosztów działań, Wartość przedsiębiorstwa, Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa
Activity Based Costing (ABC), Enterprise value, Value Based Management (VBM)
Abstrakt
Celem artykułu jest ocena rachunku kosztów działań (activity based costing) pod kątem przydatności dla zarządzania wartością przedsiębiorstwa oraz dokonano oceny rachunku kosztów działań pod kątem ich przydatności dla zarządzania wartością.

The aim of this paper is to make an appraisal of activity based costing.(AK)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Anderson S., Putterman L., Building the Profit Focused Supply Chain: A Game Plan for Capturing Real Value, White Paper, February 2005, www.acornsystem.com.
  2. Chen R. C., Chung A., Cause-Effect Analysis for Target Costing, "Management Accounting Quarterly", Winter 2001.
  3. Cokins G., Measuring Supply Chain Costs Using ABC/M, White Paper, ABC Technologies, www.abctech.com.
  4. Cokins G., Performance Measurement and ABC/M: The Flowering of a New Era, White Paper, www.abctech.com.
  5. Cwynar A., Cwynar W., Zarządzanie wartością spółki kapitałowej, Koncepcje-systemy-narzędzia, Fundacja Rozwoju Rachunkowości w Polsce, Warszawa 2002.
  6. Kaplan R. S., Anderson S. R., Drive Growth With Customer Profitability Management, How Time-Driven Activity Based Costing Delivers on the Promise of ABC, www.accornsystems.com, July 2003.
  7. Kaplan R. S., Anderson S. R., Time-Driven Activity Based Costing, "Harvard Business Review", November 2004.
  8. Kaplan R. S., Cooper R., Zarządzanie kosztami i efektywnością, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2000.
  9. Kaplan R. S., Naryanan V. G., Customer Profitability Measurement and Management, "Harvard Business School", May 2001, www.acornsystems.com.
  10. Kos H., McKinney W. S., Walking the Talk, Implementing Real Activity - Based Budgeting, Case study, www.abctech.com.
  11. Ness J. A., Schroeck M. J., Letendre R. A., Douglas W. J., The Role of ABM in Measuring Customer Value, "Strategic Finance", March 2001.
  12. Sobieszczyk T., Czy wszyscy Twoi klienci są opłacalni? ... dla Ciebie, "Controlling i Rachunkowość Zarządcza" 2000, nr 11, dodatek.
  13. Young S. D., O'Byrne S. F., EVA and Value Based Management, A Practical Guide to Implementation, McGraw-Hill, 2001.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-2168
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu