BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Baran Radosław
Tytuł
Miary stosowane przy ocenie efektów działań marketingowych
Metrics used in evaluation of effects of marketing
Źródło
Marketing i Rynek, 2008, nr 1, s. 24-30
Słowa kluczowe
Efektywność marketingu, Pomiar efektywności, Analiza marketingowa, Marketing
Marketing efficiency, Efficiency measurement, Marketing analysis, Marketing
Abstrakt
Przedmiotem niniejszego artykułu są wybrane zagadnienia dotyczące oceny efektywności marketingu. Efektywnością marketingu można nazwać stosunek efektów marketingu do nakładów na marketing. Efekty marketingu są efektami osiąganymi przez przedsiębiorstwo w wyniku stosowania marketingu i mogą być wyrażane m.in. za pomocą: wielkości sprzedaży i jej zmian, udziału w rynku i jego zmian, satysfakcji klienta, lojalności klientów. Wielkość efektów marketingu jest równa nadwyżce efektów osiąganych przez przedsiębiorstwo ponad efekty, które zostałyby przez nie osiągnięte bez stosowania marketingu. Nakładami na marketing są nakłady związane ze stosowaniem marketingu, w tym np. nakłady związane z: prowadzeniem badań marketingowych, kształtowaniem instrumentów oddziaływania na rynek oraz planowaniem i kontrolą działalności marketingowej. (abstrakt oryginalny)

This article presents the results of the empirical research which concerns the metrics of the effects of marketing activities. In this article there were presented the metrics used in the enterprises in Poland. Usage of this metrics there were described in several profiles (branch, amount of employees, region, size of marketing department, seniority in marketing). (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Efektywność marketingu, praca zbiór, pod red. W. Wrzoska, PWE, Warszawa 2005, s. 23-26.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu