BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Miłota Krzysztof
Tytuł
Sukces innowacji produktowej na współczesnym rynku i jego determinanty na wybranych przykładach
The Success of Product Innovation on the Modern Market and its Determinants - by Selected Examples
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2007, nr 1170, s. 122-132
Tytuł własny numeru
Pozycja polskich podmiotów rynkowych : pierwsze doświadczenia procesów integracji
Słowa kluczowe
Marketing produktów innowacyjnych, Innowacje, Ryzyko w procesach innowacyjnych
Marketing innovative products, Innovations, Risk in innovation processes
Uwagi
summ.
Abstrakt
Innowacje są bardzo istotnym elementem współczesnego rynku. Szybki postęp technologiczny, nasilenie konkurencji oraz oczekiwania konsumenta wymuszają na producentach ciągłe ulepszanie istniejącej oferty. Powodzenie rynkowe jest jednak udziałem nielicznych tylko spośród wielu tysięcy nowych produktów corocznie wprowadzanych do obrotu. Czynnikami decydującymi w sposób istotny o sukcesie są umiejętność dotarcia z produktem do klienta i zdolność do właściwego zarządzania ryzykiem postrzeganym przez potencjalnego konsumenta i kanały dystrybucji (a właściwie decydentów w ich ramach). (fragment artykułu)

Manufacturers introduce thousands of innovations into the market, but only few of them successfully. There are a few deciding factors that make some of them bring profits. Among those factors we the crucial ones: the ability to reach both potential consumer's attention and the nearest shop as well as the ability to manage perceived risk. Experiences of companies like Maspex that introduce several dozen of innovations per year enable them to act effectively in both mentioned areas, and should be analyzed by scientists. This will lead us to better understanding of the market mechanism. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. G. Antonides, F. van Raaij, Zachowanie konsumenta. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa 2003, s. 270.
  2. S. Gomółka, Teoria innowacji i wzrostu gospodarczego, CASE, Warszawa 1998, s. 17.
  3. W. Grudzewski, I. Hejduk, Rozwój i implementacja organizacji inteligentnej, [w:] Przedsiębiorstwa przyszłości, red. W. Grudzewski, I. Hejduk, Difin, Warszawa 2000.
  4. http://www.maspex.com.pl
  5. S. Marciniak, Innowacje i rozwój gospodarczy, Politechnika Warszawska, Warszawa 1998.
  6. T. Roselius, Consumer Rankkings of Risk Reduction Methods, "Journal of Marketing" 1971 nr 35.
  7. A. Smith, Badania nad naturą i przyczynami bogactwa narodów, t. 1, PWN, Warszawa, 1964, s. 84.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu