BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Maciejczuk Urszula
Tytuł
Suwerenność a umiędzynarodowienie przedsiębiorstwa
Sovereignty vs. enterprise internationalization
Źródło
Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 2006, nr 2, s. 29-35, bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Otoczenie przedsiębiorstwa, Przedsiębiorstwo międzynarodowe, Przekształcenia organizacyjne przedsiębiorstwa, Przedsiębiorstwo na rynku międzynarodowym
Enterprise environment, International enterprise, Organizational transformation of the company, Company on the international market
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Fuzje, przejęcia i alianse przedsiębiorstw sprawiają, że zarządzanie w otoczeniu międzynarodowym w wielu sytuacjach może oznaczać rezygnację firmy z całkowitej suwerenności, czyli samodzielnej władzy na własnym terytorium czy rynku. Jest to swego rodzaju zapłata, jaką muszą zapłacić kraje rozwijające się za dostęp do innowacji. (abstrakt oryginalny)

Merges, acquisitions and alliances of enterprises cause that management in international environment in many cases means giving up enterprise sovereignty, that is the resignation from individual decision-making/self-determination on one's own territory or market. This is a kind of a fee that developing countries must pay for the access to innovations. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. A. Bednarski, Pułapy i pułapki globalizacji, Dom Organizatora, Toruń 1998.
  2. M. Bielski, Podstawy teorii organizacji i zarządzania, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2004.
  3. J. Brilman, Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002, s. 23-36.
  4. R.W. Griffin, Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 1997, s. 167-176.
  5. Leksykon zarządzania, Diffin, Warszawa 2004.
  6. B. Olszewska, Współczesne uwarunkowania zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. O.Langego, Wrocław 2001.
  7. J. Penc, Strategie zarządzania, Placet, Warszawa 1997.
  8. E.Urbanowska-Sojki, P. Banaszyk, H. Witczak, Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2004, s. 47-48.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-6846
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu