BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Machaczka Krzysztof (Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości)
Tytuł
Analiza strategiczna w zarządzaniu rozwojem firmy
Strategic Analysis in Business Development Management
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2002, nr 592, s. 127-142, bibliogr. 17 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie przedsiębiorstwem, Analiza strategiczna, Analiza SWOT
Enterprise management, Strategic analysis, SWOT analysis
Uwagi
summ.
Firma/Organizacja
Narodowy Fundusz Inwestycyjny Piast SA
Abstrakt
W opracowaniu przedstawiono problem analizy strategicznej pozwalającej na poprawną ewaluację przedsiębiorstwa i jego pozycji. Omówiono także rozwój i wybór strategii ukierunkowanej na zapewnienie spółce długoterminowego wzrostu.

The issue of proper management of business development has in recent years become very popular, especially in Poland. Changes in business environment as a result of the political and economic transformation have led to a change in the approach to business management. The author addresses the problem of strategic analysis, which permits the correct evaluation of the enterprise's strategic position and thereby the development and selection of a strategy aimed at ensuring the company's long-term growth. (short original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK
Bibliografia
Pokaż
  1. Dess G.G., Miller A., Strategic Management, McGraw Hill, New York 1993.
  2. Dryll I. Podmuch kryzysu..., "Nowe Życie Gospodarcze" 1998, nr 49.
  3. Dryll I., Holding Próchnik w natarciu..., "Nowe Życie Gospodarcze" 1998, nr 34.
  4. Famielec J., Strategie rozwoju przedsiębiorstw, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków 1997.
  5. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1997.
  6. Hinterhuber H., Strategische Unternehmungsführung, Bd. 1, de Gruyter, Berlin-New York 1989.
  7. Koch R., Strategia. Jak opracować i wprowadzić w życie najskuteczniejszą strategię. Przewodnik, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1998.
  8. Kostrz-Kostecka A., Narodowe Fundusze Inwestycyjne na giełdzie, Presspublica, Warszawa 1997.
  9. Machaczka J., Rozwój podejścia strategicznego w zarządzaniu, Zeszyty Naukowe AE w Krakowie, Kraków 1997, nr 473.
  10. Machaczka J., Zarządzanie rozwojem organizacji. Czynniki, modele, strategia, diagnoza, PWN, Warszawa 1998.
  11. Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 1998.
  12. Penc J., Strategie zarządzania, Placet, Warszawa 1997.
  13. Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów. PWE, Warszawa 1992.
  14. Prospekt emisyjny NFI Piast, 1996.
  15. Romanowska M., Zarządzanie strategiczne firmą, CIM, Warszawa 1995.
  16. Romanowska M., Wawrzyniak B., Strategie Narodowych Funduszy Inwestycyjnych w przededniu wejścia na giełdę, Materiały konferencyjne Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania, Warszawa 1997.
  17. Strategor, Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa 1995.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu