BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gryszel Piotr
Tytuł
Elektroniczne i multimedialne narzędzia przekazu informacji i dystrybucji wykorzystywane w turystyce
Electronic and Multimedia Tools of Information Transmission and DistributionUsed in Tourism
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2002, nr 967, s. 166-177, bibliogr. 13 poz.
Tytuł własny numeru
Gospodarka turystyczna : problemy współpracy transgranicznej
Słowa kluczowe
Informacja turystyczna, Źródła informacji, Usługi turystyczne
Tourist information, Information source, Tourism services
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedstawiono internetowe narzędzia przekazu informacji i ocenę stron www polskich biur podróży. Zaprezentowano komputerowe systemy rezerwacyjne jako źródło informacji turystycznej.

The article presents electronic and multimedia tools of information transmission and distribution used in tourism. There are discussed internet tools like www pages presenting information services of tourism enterprises, regions and countries and e-mail. The author also focuses attention on Global Distribution Systems, National Computer Reservation Systems as well as Computer Reservation Systems created directly by the interested enterprises. As to the multimedia tool there are also discussed electronic information boards and information carriers in the form of CD's and DVD's. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Cyran-Dembińska I.: Zastosowanie Internetu w turystyce. [w:] Sektor turystyczny w społeczeństwie informacyjnym. Praca zbiorowa pod red. A. Panasiuk. Szczecin: Uniwersytet Szczeciński 2001.
  2. Gaweł J., Jaremen D.: Komputerowe systemy dystrybucji w gospodarce turystycznej. Wrocław: Wydawnictwo AE 1996. "Prace Naukowe AE we Wrocławiu nr 715.
  3. Jędrzejczyk I.: Nowoczesny biznes turystyczny. Ekostrategie w zarządzaniu firmą. Warszawa: PWN 2000.
  4. Komunikacja gospodarcza. Rynek transakcji elektronicznych. Praca zbiorowa pod red. A. Małachowski, Wrocław: Wydawnictwo AE 2000.
  5. Łuszczuk M.: Elektroniczna demokracja czy wirtualna demokracja? Wykorzystanie Internetu w działalności Unii Europejskiej. [w:] Internet - fenomen społeczeństwa informacyjnego. Praca zbiorowa pod red. T. Zasępa. Częstochowa: Święty Paweł 2001.
  6. Nalazek M.: Nowoczesne technologie w turystyce i hotelarstwie. "Rynek Turystyczny" 2001, nr 13-14.
  7. Shim J.K., Siegel J.G., Chi R.: Technologia informacyjna. Warszawa: Dom Wydawniczy ABC 1999.
  8. Strony www polskich biur podróży, http://www.overnet.pl.
  9. Szostak D.: Systemy rezerwacji komputerowej jako instrument dystrybucji usług hotelarskich. [w:] Sektor turystyczny w społeczeństwie informacyjnym. Praca zbiorowa pod red. A. Panasiuk, Szczecin: Uniwersytet Szczeciński 2001.
  10. Szymanowska J.: Turystyczna promocja polskich regionów w Internecie. [w:] Gospodarka przestrzenna. Tom 3. Wrocław: Oficyna Wydawnicza Sudety 2000.
  11. Walis A.: Globalne komputerowe systemy dystrybucji usług turystycznych. W: Sektor turystyczny w społeczeństwie informacyjnym. Praca zbiorowa pod red. A. Panasiuk, Szczecin: Uniwersytet Szczeciński 2001.
  12. Wielki J.: Elektroniczny marketing poprzez Internet. Warszawa-Wrocław: PWN 2002.
  13. Wilk A.: Polska wobec wyzwań społeczeństwa informacyjnego. [w:] Internet - fenomen społeczeństwa informacyjnego. Praca zbiorowa pod red. T. Zastępa, Częstochowa: Święty Paweł 2001.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu