BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jedlińska Maja
Tytuł
Wybrane sieci i łańcuchy hotelowe - istota, charakterystyka, zarządzanie
Selected Hotel Networks and Chains - the Essence, Characteristics, Management
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2002, nr 967, s. 115-130, bibliogr. 14 poz.
Tytuł własny numeru
Gospodarka turystyczna : problemy współpracy transgranicznej
Słowa kluczowe
Hotelarstwo, Usługi turystyczne
Hotel industry, Tourism services
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedstawiono przesłanki tworzenia sieci i łańcuchów hotelowych. Przybliżono funkcjonowanie przykładowych sieci i łańcuchów hotelowych. Omówiono formy zarządzania w sieciach lub łańcuchach hotelowych.

The contemporary development of hotel business is characterized by the tendency towards specialization and concentration. It is presented in the form of creating networks and chains. Apart from huge hotel systems at the tourist market there are also created smaller groups. The German market shows interesting examples in this field which becomes a useful source of experiences for the Polish hotel managers. The degree of hotels' integration is diversified, the character of their management and specialization is also versatile. One can, however, point to the phenomenon which brings profits to both: the hotel business and tourists. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. City Guide Hotelführer 2002/2003 City Partner Hotels (prospekt).
  2. Co to jest franchising. "Nowy Rynek" 1998 nr 12.
  3. Dorint Hotels & Resorts. "Directory" 2002/2003.
  4. Gaworecki W.W.: Turystyka. Warszawa: PWE 1997.
  5. Haus B., Osbert-Pociecha G., Jagoda H.: Zarządzanie firmą na podstawie kontraktu. Warszawa: Difin 1996.
  6. Prestiżowe hotele. "Rynek Turystyczny" 2000 nr 17.
  7. Rapacz A., Gaweł J.: Kooperacja horyzontalna i franchising - formy współpracy jednostek gospodarki turystycznej. Wrocław: Wydawnictwo AE 1994. "Prace Naukowe AE we Wrocławiu", nr 687.
  8. Romantik 2002. Romantik Hotels & Restaurants International.
  9. Steinmann H., Schreyögg G.G.: Podstawy kierowania przedsiębiorstwem. Wrocław: Wydawnictwo Politechniki Wrocławskiej 1992.
  10. Tulibacki T.: Międzynarodowe systemy hotelowe (1). "Hotelarz" 1998 nr 9.
  11. Turkowski M.: Marketing usług hotelarskich. Warszawa: PWE 1997.
  12. Turkowski M.: Hotelarstwo - elementy marketingu. Warszawa: PWE 1993.
  13. www.polishprestigehotels.com.pl.
  14. Wypoczynek w Zabytkach - Leisure & Heritage. Atlas Polski i Przewodnik.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu