BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bazarnik Jacek (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Korzyści stosowania technik "database marketing" w przedsiębiorstwie handlowym
Benefits of Applying Database Marketing Techniques in Commercial Enterprises
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2003, nr 624, s. 79-89, bibliogr. 7 poz.
Słowa kluczowe
Przedsiębiorstwo handlowe, Bazy danych, Marketingowy system informacyjny
Commercial enterprises, Databases, Marketing information system
Uwagi
summ.
Abstrakt
W opracowaniu omówiono zasady i korzyści wprowadzania technik "database marketing". W pierwszej części skupiono się na identyfikacji okoliczności inicjowania i tworzenia baz danych. W części drugiej zaprezentowano korzyści osiągane poprzez stosowanie marketingu baz danych m. in.: identyfikacja i pozyskiwanie najlepszych klientów, wpływ na decyzje zakupu u klientów i zwiększanie skuteczności działań promocyjnych.

The paper discusses the principles and benefits of introducing database marketing in the activities of commercial enterprises. The first part centres on identifying the circumstances for initiating and creating database systems. It points out how, by applying this system, individualized marketing can be applied on a scale so far not experienced. The second part of the paper presents factual benefits attainable with the application of database marketing. Entrepreneurs can through this: - identify the best customers, - gain new customers, - adapt information transfer to various sectors, - intensify customers' buying decisions, - increase the efficiency of promotional activities, - improve sales procedures, - exploit the benefits of indirect communication with customers through the use of questionnaire directed at customers. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK
Bibliografia
Pokaż
  1. Bazarnik J., Identyfikacja najlepszych klientów - analiza RFM, "Modern Marketing" 2001, nr 4.
  2. Bazarnik J., Wartość życiowa klienta (LTV), "Modern Marketing" 2001, nr 3.
  3. Burnett E., Database Marketing. The New Profit Frontier, M-L The Morris-Lee Publishing Group, New Jersey 1996.
  4. Burnett K., Key Customer Relationship Management, Person Education Limited 2001.
  5. Brown S.A., Customer Relationship Management. A Strategic Imperative in the World of e-Business, John Willey & Sons Canada, Ltd, 2000.
  6. Jakson R., Wang P., Strategic Database Marketing, NTS Business Book, Chicago 1994.
  7. Simon A.R., Shaffer S.L., Data Warehousing and Business Intelligence for e-Commerce, Morgan Kaufmann Publishers, 2001.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu