BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Szczepankiewicz Władysław (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Rola powiązań produkcji i handlu w systemie dydstrybucji
The Role of Production - Trade Interlinks in Distribution Systems
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2003, nr 624, s. 103-116, bibliogr. 13 poz.
Słowa kluczowe
Dystrybucja produktu, Strategia obsługi klienta, Logistyka dystrybucji, Kanały dystrybucji
Product distribution, Customer service strategy, Distribution logistics, Distribution channels
Uwagi
summ.
Abstrakt
Autor w swojej pracy podjął próbę zaprezentowania podstawowych przesłanek determinujących podział zadań pomiędzy producentem a handlowcem w łańcuchu tworzenia wartości dla końcowego odbiorcy.

Distribution systems are a chain other agents, be they persons or institutions, intermediating in the organization of exchanges involved in marketing activities. Having an edge over ones competitors by a firm requires taking into account inter-dependencies within as well as between components of the chain that determine the importance of the network of dependencies the producer and trade. The take-off point for strategic change of orientation by participants of the supply chain is the buyers' attitude whose increasing awareness of quality services, increasing heterogeneity of needs with respect to substance, space and time alongside a simultaneous intensification of demand serve as the basic stimulants of change in the production-trade interlinks. Attempts were made to present the basic prerequisites determining the basic prerequisites determining the sharing of tasks between the producer and trader in the chain creating values for final consumers. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK
Bibliografia
Pokaż
  1. Christopher M., Sieć i logistyka: zarządzanie relacjami w ramach łańcucha dostaw, Materiały konferencyjne, "Logistics'98", PTL, Katowice 1998.
  2. Christopher M., Strategia zarządzania dystrybucją, Placet, Warszawa 1996.
  3. Czakon W., Łańcuch wartości a przewaga konkurencyjna - model zależności, "Przegląd Organizacji" 2000, nr 6.
  4. Czubała A., Dystrybucja produktów, PWE, Warszawa 2001.
  5. Czubała A., Współpraca w dystrybucji jako czynnik konkurencji przedsiębiorstw [w:] Obszary współpracy polskich przedsiębiorstw, Materiały konferencyjne pod red. J. Karwowskiego, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2001.
  6. Doyle P., Value-based Marketing, John Wiley & Sons, Ltd., 2000.
  7. Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrożenie i kontrola, Gebethner & Ska, Warszawa 1994.
  8. Lambert D.M., Sterling J.U., Kundendienstleistung [w:] Das große Handbuch Distribution, Verlag Moderne Industrie, Landsberg/Lech 1998.
  9. Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1999.
  10. Spalink H., Wagner W., Category Management erfordert Integrationsleistungen, "Thexis" 1997, IV.
  11. Stieglitz A., Die Reorganization handelslogistischer Versorgungsketten, Hussverlag, München 1999.
  12. Szczepankiewicz W., Obsługa logistyczna sektora handlu. Uwarunkowania i kierunki zmian, Zeszyty Naukowe AE w Krakowie, Seria Specjalna: Monografie, Kraków 2002, nr 151.
  13. Szumilak J., Wąsik B., Dynamika systemu dystrybucji towarów w warunkach krótkotrwałych zmian w popycie i podaży, Folia Oeconomica Cracoviensia, t. XXIII, 1980.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu