BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Plichta Jarosław (Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości)
Tytuł
Internet jako nowy kanał komunikacji i dystrybucji usług ubezpieczeniowych - uwarunkowania i perspektywy rozwoju
The Internet as a New Channel of Communication and Distribution of Insurance Services - its Perspectives and Preferequisites for Growth
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2003, nr 624, s. 117-130, bibliogr. 7 poz.
Słowa kluczowe
Usługi finansowe, Rynek ubezpieczeniowy, Internet
Financial services, Insurance market, Internet
Uwagi
summ.
Abstrakt
W pracy podjęto próbę przedstawienia przesłanek, możliwości oraz perspektyw stosowania nowoczesnych technologii, szczególnie Internetu w działalności ubezpieczeniowej zarówno w Polsce jak i zagranicą.

Latest technologies, the internet being not an exception, are increasingly being applied in various sectors of man's social and economic life. The internet is increasingly being applied in insurance activities due to the benefits that come with it. Many experts classify financial services including the internet into sectors most suitable for such instruments of communication and distribution. Despite this, the application of new technologies, including Poland, is yet confronted with a lot of barriers which do not permit the growth of companies or changes in their management patterns. Traditional ways of doing business that rely on traditional instruments and methods of distribution and communication still dominates the insurance sector. The paper is an attempt to pin-point the prerequisites, state, possibilities as well as perspectives for applying modern technologies, especially the internet, in insurance activities both in Poland and the world over. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. E-business in Versicherungswirtschaft: Zwang zur Anpassung - Chanse zur Erneuerung, Sigma-Swiss Re 2000, nr 5 (wersja elektroniczna: www.swissre.com).
  2. Principe S. C., Bücker D., Transformation des Rückversicherungsgeschäfts durch elektronische Marktplätze - Aktuelles Wettbewerbsumfeld und strategische Positionierung von inreon, I-VW HSG Trendmonitor 2/2001.
  3. Raport firmy Ernst&Young - e-commerce & connecting to the customer, Special Report Technology in Banking and Financial Serwices, 1998.
  4. Szapiro T., Ciemniak R., Internet - nowa strategia firmy, Difin, Warszawa 1999.
  5. Sznajder A., Euromarketing i uwarunkowania na rynku Unii Europejskiej, PWN, Warszawa 1999.
  6. Świerzawski Ł., Polisy przeniosą się do Internetu, "Puls Biznesu" 2001, nr 49.
  7. Vassos T., Strategie marketingowe w Internecie, Studio Emka, Warszawa 1999.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu