BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Figiel Adam (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Etnocentryzm a strategie wejścia przedsiębiorstwa na rynek zagraniczny
Ethnocentrism and a Company's Entry Strategy into Foreign Markets
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2003, nr 624, s. 165-171, bibliogr. 6 poz.
Słowa kluczowe
Przedsiębiorstwo na rynku, Rynki międzynarodowe, Marketing międzynarodowy, Strategia przedsiębiorstwa, Przewaga konkurencyjna
Enterprise in the market, International market, International marketing, Corporation strategies, Competitive advantage
Uwagi
summ.
Abstrakt
Właściwe wejście na rynek zagraniczny jest jednym z głównych czynników determinujących sukces przedsiębiorstwa na tym polu jego działalności. Artykuł poświęcony jest konsekwencjom tzw. "zjawiska egocentryzmu konsumenta", w formułowaniu strategii firmy działającej w skali międzynarodowej.

The paper is devoted to the consequences of the so-called "consumer ethnocentrism phenomenon" in defining a company's strategy venturing into international business. Appropriate entering into a foreign market is one of the basic factors determining a company's success in its activities. It is often the result of the careful analysis of its weaknesses, strength as well the possibilities of achieving potential benefits. Special attention was therefore placed in this study on the ensuing threats due to the choice of a particular way of doing business in foreign markets. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK
Bibliografia
Pokaż
  1. Aaker D.A., Strategic Market Management, 3rd ed., John Wiley & Sons, New York 1992.
  2. Rymarczyk J., Internacjonalizacja przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1996.
  3. Szromnik A., Elementy marketingu międzynarodowego, AE w Krakowie, Kraków 1994.
  4. Teczke J., Technika zarządzania a sprawność organizacji. AE w Krakowie, Kraków 1998.
  5. Terpstra V., Sarathy R., International Marketing, Dryden Press, Fort Worth 1994.
  6. Wrzosek W., Przewaga konkurencyjna, "Marketing i Rynek" 1999, nr 7.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu