BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wojciechowski Tadeusz
Tytuł
Zarządzanie marketingowo-logistyczne : Problemy semantyczne, zakres i ramowy model
Logistics and Marketing Management
Źródło
Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu w Warszawie, 2003, z. 14, s. 70-88, rys., bibliogr. 20 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie przedsiębiorstwem, Teoria marketingu, Teoria logistyki, Zarządzanie marketingowe, Zarządzanie logistyczne, Zarządzanie zintegrowane
Enterprise management, Marketing theory, Theory of logistics, Marketing management, Logistic management, Integrated management
Uwagi
summ.
Abstrakt
Od kilku już lat zarówno w anglojęzycznej, jak i w polskiej literaturze ekonomicznej panuje pogląd, że w realiach gospodarczych rzadko ma się do czynienia z zarządzaniem wyłącznie marketingowym czy wyłącznie logistycznym, a każde przedsiębiorstwo powinno koncentrować się równolegle na marketingu, jak i logistyce. Autor rozpoczął od semantycznych wyjaśnienia pojęć: zarządzanie marketingowe, zarządzanie marketingiem, zarządzanie logistyczne, zarządzanie logistyką, po czym spróbował odpowiedzieć na pytanie, czy te zakresy zarządzania mogą funkcjonować odrębnie, czy też zawsze między nimi występuje sprzężenie zwrotne? Dalsze rozważania dotyczyły propozycji modelu zarządzania marketingowo-logistycznego oraz koncentracji zarządzania przedsiębiorstwem osobno na marketingu i na logistyce.

In the first part of its article the author tries to order problems resulting from constantly expending terms regarding management processes, related to marketing and logistics. In the subject literature terms "marketing management" and "logistics management" are used, together with currently used term "logistics and marketing management". The author arguments that in economic practice the last term, defining the broadened target of management, is more adequate to market need and reality. The author defines areas of an enterprise activity, where gradual marketing and logistics integration takes place. The existing feedback of the areas does not allow to isolate them within management process. The author is of the opinion that the term "logistics and marketing management" requires a proper model designing and analysing some relevant dilemmas. The author's opinion will be presented in further publications. (short original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1427-3500
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu