BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dobrzyński Maciej
Tytuł
Pozycjonowanie reklam telewizyjnych
Źródło
Marketing w Praktyce, 2008, nr 3, s. 70-73
Słowa kluczowe
Efektywność reklamy, Planowanie reklamy, Reklama telewizyjna, Pozycjonowanie
Advertising efficiency, Advertising planning, Television advertising, Positioning
Abstrakt
Na podstawie przeprowadzonych badań autor wysuwa tezę, że percepcja reklam przez odbiorców jest uzależniona nie tylko od ich przekazu medialnego, ale również od pozycji reklamy w ramach bloku reklamowego. Emisję pojedynczej reklamy należy uznać jego zdaniem za wydarzenie wyjątkowe, dlatego siłę oddziaływania na odbiorcę można zwiększyć przez jej właściwe pozycjonowanie w bloku reklamowym. Badania autora wykazały, że istnieją pozycje zarówno zwiększające, jak i zmniejszające oddziaływanie reklamy. W badanej grupie respondentów najkorzystniejsze było umieszczanie reklam na pozycji trzeciej, zaś najgorszym miejscem była emisja reklamy na początku bloku reklamowego (na pozycji pierwszej).
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1425-8315
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu