BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Grzegorczyk Wojciech
Tytuł
Finansowe mierniki oceny strategii marketingowych przedsiębiorstw
Financial Conditions and Measures of the Marketing Strategies of the Enterprises
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2007, nr 1152, s. 216-222, bibliogr. 8 poz.
Tytuł własny numeru
Zarządzanie finansami firm : teoria i praktyka
Słowa kluczowe
Strategia marketingowa, Strategia finansowa, Wskaźnik wartości klienta
Marketing strategy, Financial strategy, Customer Value Index (CVI)
Uwagi
summ.
Abstrakt
Zaprezentowano wskaźniki finansowe pozwalające ocenić efektywność działań marketingowych (wskaźnik wartości życiowej klienta i wskaźnik zdyskontowanej wartości marki). Przedstawiono modele zależności między strategią marketingową a strategią finansową przedsiębiorstwa, szczególną uwagę zwrócono na model PIMS.

Between marketing strategy and financial strategy there are mutual interdependencies. It is especially visible when the measurement of effects of marketing actions is necessary. This is when economic coefficients are used above all other means. Economic coefficients include, among others, customer lifetime value and discounted cash flow brand value.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Doyle P., Marketing wartości, Wydawnictwo Felberg S J A, Warszawa 2003.
  2. Grzegorczyk W., Finansowanie strategii marketingowych, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz - Łódź, 2003.
  3. Kłeczek R., Kowal W., Woźniczka J., Strategiczne planowanie marketingowe, PWE, Warszawa 2001.
  4. Kozielski R. (red.), Wskaźniki marketingowe, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2004.
  5. Niestrój R., Zarządzanie marketingiem Aspekty strategiczne, PWN, Warszawa 1999.
  6. Simon H., Zarządzanie cenami, PWN, Warszawa 1996.
  7. Szymański P., Strategie zarządzania majątkiem obrotowym i kapitałem obrotowym brutto na tle cyklu życia przedsiębiorstwa, [w:] Zarządzanie finansami. Cele - organizacja - narzędzia, Fundacja Rozwoju Rachunkowości w Polsce, Uniwersytet Szczeciński, Warszawa 2001.
  8. Thomas M. J., (red.), Podręcznik marketingu, PWN, Warszawa 1999.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu