BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Chełpa Stanisław
Tytuł
Pomiar nieinwazyjny - metody i wiarygodność osiąganych wyników
Non-Reactive Measures: Methods and Credibility of the Results.
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Zarządzanie (4), 2006, nr 1114, s. 23-29, bibliogr. 14 poz.
Tytuł własny numeru
Metody badawcze w zarządzaniu : aspekt teoretyczny i praktyczny
Słowa kluczowe
Metody badawcze, Proces badawczy, Metody pomiarowe, Badanie zjawisk ekonomicznych
Research methods, Research process, Measuring methods, Economic phenomenon research
Uwagi
summ.
Abstrakt
Wskazano możliwości zastosowania w praktyce badawczej pomiaru nieinwazyjnego. Polega on na ograniczeniu ingerencji badacza w diagnozowane zjawisko oraz ukryciu faktu badania przed osobami będącymi obiektami badań. Omówiono metody pomiaru nieinwazyjnego, a także wiarygodność wyników takiego pomiaru.

The article presents six fundamental methods employed in non-reactive measuring of organizational phenomena and processes. Non-reactive measurement methods require that a researcher refrains from interfering with an object which undergoes research, also persons scrutinized are not aware of being subject to research. It has also been remarked that the credibility of research conducted in accordance with this approach greatly depends on experience and skills of a researcher and on utilizing methodological triangulation. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Abler R.M., Sedlacek W.E., Nonreactive Measures in Student Affairs Research, materiał niepublikowany, 1986.
  2. Bugni V., Smith R., Combining Architecture and Sociological Research, materiał niepublikowany, 2002.
  3. Frankfort-Nachmias C., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań 2001.
  4. Gray D.E., Doing Research in the Real World, Sage Publications, London 2004.
  5. Hammersley M, Atkinson P., Metody badań terenowych, Zysk i S-ka, Poznań 2000.
  6. Jick T.D., Mixing Qualitative and Quantitative Methods: Triangulation in Action, "Administrative Science Quarterly" 1979, 4.
  7. Konecki K., Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
  8. Kostera M., Antropologia organizacji. Metodologia badań terenowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.
  9. Milligan A., Unobtrusive Measures - New Survey Technology, materiał niepublikowany, 2003.
  10. Nonaka I., Takeuchi H., Kreowanie wiedzy w organizacji. Jak spółki japońskie dynamizują procesy innowacyjne, Poltext, Warszawa 2000.
  11. Shaughnessy J.J., Zechmeister E.B., Zechmeister J.S., Metody badawcze w psychologii, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2002.
  12. Summerhill W.R., Taylor C.L., Observation, Records and Traces as Alternatives to Direct Questionin in Collecting Evaluation Data, http://edis.ifas.ufl.edu.htm, 22.02.2005.
  13. Webb E.J., Campbell D.T., Schwartz R.D., Sechrest L., Unobtrusive Measures: Nonreactive Research in the Social Science, Rand McNally College Publishing Co., Chicago 1966.
  14. Webb E., Weick K.E., Unobtrusive Measures in Organizational Theory: A Reminder, "Administrative Science Quarterly" 1979, 4.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1732-0712
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu