BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Osińska Sylwia, Szajkowski Krzysztof
Tytuł
Determinanty skuteczności reklamy społecznej w ocenie jej odbiorców
Factors of Effectiveness of Public Service Advertising in Consumer's Opinion
Źródło
Debiuty Ekonomiczne, 2006, nr 4, s. 169-179, rys., tab., bibliogr. 7 poz.
Tytuł własny numeru
Instrumentalne, instytucjonalne i organizacyjne problemy funkcjonowania gospodarki rynkowej
Słowa kluczowe
Sztuka reklamy, Reklama zewnętrzna, Efektywność reklamy
Art of advertising, Outdoor advertising, Advertising efficiency
Uwagi
summ.
Abstrakt
Autorzy założyli tezę, że o sile oddziaływania na odbiorców reklamy społecznej, prezentowanej na bilboardach, w dużym stopniu decyduje treść przekazu reklamowego, tworzona poprzez wykorzystanie odpowiednich symboli i haseł, pozwalających przekazać główną ideę, natomiast strona wizualna przekazu (kolorystyka i kompozycja) mają w tym przypadku drugorzędne znaczenie. Bazę źródłową dla weryfikacji postawionej tezy stanowiły wyniki badań, przeprowadzone metodą zogniskowanego wywiadu grupowego w 2003 roku, w ramach zajęć dydaktycznych z przedmiotu metody jakościowe w badaniach rynku oraz prac SKN Marketingu Multimedialnego.

The article is devoted to public service advertising. The purpose of the article is to present theoretical aspects of this issue, subject matter of public service campaigns and perception of selected ones. The article was written on the basis of data that had been collected during focus group interview. Advantages and disadvantages of tested campaigns were identified in this way. The expectations of the audience how a perfect public service advertisement should look like were also described. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Daniłowicz P., Lisek-Michalska J. [2004], focus - zogniskowany wywiad grupowy. Zarys metody, w: Zogniskowany wywiad grupowy. Studia nad metodą, red. J. Lisek-Michalska, P. Daniłowicz), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
  2. Kotler P., Roberto E., Roberto N. [1989], Social Marketing: Strategies for Changing Public Behavior, Free Press, New York, za: M. Kwiatkowska, Obraz świata w reklamie społecznej, www.few.pl.
  3. Leń K. [2004], Reklama społeczna jako "sumienie" społeczeństwa konsumpcyjnego, w: W cywilizacji konsumpcyjnej, red. M. Golka, Wydawnictwo Naukowe U AM , Poznań.
  4. Maison D. [2001], Zogniskowane -wywiady grupowe, PWN, Warszawa.
  5. Maison D., Wasiłewski P. [2002], Propaganda dobrych serc, czyli rzecz o reklamie społecznej, Agencja Wasiłewski, Kraków.
  6. Nikodemska-Wołowik A. [1999], Jakościowe badania marketingowe, PWE, Warszawa.
  7. Testowanie opinii konsumentów, [1990], red. S. Sudoł i J. Szymczak, PWE, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1730-2145
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu