BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Skalik Jan
Tytuł
Formy wspierania kreatywności pracowników w firmach globalnych
Forms of Employees' Creativity Support in Global Companies
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2006, nr 1130, s. 266-272, bibliografia 7 poz.
Tytuł własny numeru
Sukces w zarządzaniu kadrami : kapitał ludzki w organizacjach międzynarodowych
Słowa kluczowe
Zarządzanie zasobami ludzkimi, Rozwój zawodowy pracownika, Kultura organizacji, Organizacje międzynarodowe
Human Resources Management (HRM), Professional development of employees, Corporate culture, International organisations
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem pracy jest przedstawienie szczegółowych rozwiązań w zakresie tworzenia nowej wiedzy w wybranych przedsiębiorstwach globalnych produkujących samochody marki "Toyota" i "Ford" oraz wyroby elektroniczne marki "Philips". Być może przedstawione tu rozwiązania staną się źródłem inspiracji dla firm krajowych pragnących osiągnąć sukces przez zwiększenie zasobów unikatowej wiedzy zrodzonej na gruncie organizacji.

The patterns that enable companies to get stable competitive advantage through creative initiative of employees are still searched by Polish managers. Such a solution can be found in global companies. The content of this article describes most frequently used methods of employees' creativity elicitation used by famous global companies like Toyota, Ford or Philips.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Hamel G., Prahalad C.K., Competing for the Future, Harvard Business School Press, Boston 1994.
  2. Mikołajczyk Z., Zarządzanie procesem zmian w organizacjach, Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. Wojciecha Korfantego, Katowice 2003.
  3. Nowe pomysły zarządzania na lata 90. Doświadczenia i koncepcje zarządzania koncernem Ford, (praca zespołowa), WN-T, Warszawa 1993.
  4. Pierzchawka S., Innowacyjna kultura organizacyjna, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 1045, AE, Wrocław 2004.
  5. Philips F., 45 lat z Philipsem. Życie przemysłowca, Polska Oficyna Wydawnicza BGW, Philips Industries Ltd, Warszawa 1992.
  6. The Toyota Way 2001 (wersja polska), Toyota Motor Corporation 2003.
  7. Zbiegień-Maciąg L., Kultura organizacji. Identyfikacja kultur znanych firm, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu