BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Tarka Piotr
Tytuł
Kreowanie rynku a współczesne realia badań rynkowych i marketingowych
Źródło
Przegląd Organizacji, 2008, nr 4, s. 30-33, bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Rynek, Marketing, Badania marketingowe, Zachowania konsumenta, Socjotechnika, Manipulowanie ludźmi
Market, Marketing, Marketing research, Consumer behaviour, Social engineering, People manipulation
Uwagi
summ.
Abstrakt
Główny cel artykułu polegał na wykazaniu, że w przedsiębiorstwach coraz częściej wykorzystuje się metody i techniki perswazyjnego oddziaływania na rynek i jego klientów, (poprzez swoistego rodzaju kreowanie korzystnych dla firmy trendów, - w szczególności potrzeb u finalnych nabywców) zamiast przeprowadzania badań. Przypuszcza się również, że wyniki z tych badań nie zawsze odzwierciedlają rzeczywisty obraz zachowań nabywców w obrębie danego rynku. Dlatego też firmy zamiast rozpoznawać trendy rynkowe i zaspokajać m.in. obecne potrzeby klientów, preferują raczej działania o charakterze twórczej kreacji. W niniejszym artykule autorzy próbują zatem wyjaśnić ideę i sens nowej koncepcji marketingu. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. CASTENOW D., Nowy marketing w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWE, Warszawa 1996.
  2. DITTMAN R, Prognozowanie w przedsiębiorstwie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  3. GALBRAITH J.K., Ekonomia a cele społeczne, Wydawnictwo Naukowe PWE, Warszawa 1979.
  4. GERKEN G., Abschied vom Marketing. Interfusion Statt Marketing. Econ 1990, s. 389.
  5. GRZESIOWSKI M., Marketing rozumiany jako nowa norma i kultura organizacyjna, a nawet ogólnospołeczna, w: KRUPSKI R., (red.), Metody zarządzania przedsiębiorstwem w przestrzeni marketingowej, AE, Wrocław 2002, s. 26.
  6. MASŁOW A., W stronę psychologii istnienia, Poznań, Rebis, 2004,
  7. TARKA R, Strategie kreowania rynku w przedsiębiorstwach fonograficznych, praca doktorska, AE, Wrocław 2006.
  8. YERNON R., The Multinational Enterprise - Power Versus Sovereignty, "Foreign Affairs", no 4/1971.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-7221
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu