BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rachocka Joanna
Tytuł
Współczesne tendencje konsumenckie w Polsce
Źródło
Marketing i Rynek, 2005, nr 5, s. 30-35
Słowa kluczowe
Preferencje konsumenta, Badania konsumenckie, Strategie proekologiczne, Badania ankietowe, Strategia rynkowa
Consumer preferences, Consumer research, Pro-ecological strategies, Questionnaire survey, Market strategy
Abstrakt
W artykule autorka podejmuje próbę analizy współczesnych tendencji konsumenckich w Polsce na podstawie subiektywnych ocen konsumentów. Konsumenci wyrażali opinie dotyczące własnego zaangażowania w różne rodzaje zachowań w sferze konsumpcji. Według deklarowanych opinii konsumenci najbardziej angażują się w profilaktykę zdrowotną, zachowania proekologiczne, zakupy towarów rodzimej produkcji, atrakcyjne sposoby spędzania wolnego czasu i ograniczanie ilości zakupów na rzecz wzrostu ich jakości, w najmniejszym zaś stopniu w zakupy poza tradycyjnym miejscem sprzedaży i zakupy "oszczędzające czas". Najbardziej aktywni są mieszkańcy miast, osoby o wysokich dochodach, z wyższym wykształceniem oraz osoby w wieku 2035 lat.(abstrakt originalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. K. Gutkowska, Etnocentryzm polskich konsumentów żywności w procesie globalizacji konsumpcji. W: Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym, t. 2, pod red. B. Gregora, s. 185.
  2. K. Mazurek-Łopacińska, Zachowania nabywców I ich konsekwencje marketingowe, PWE, Warszawa 2003, s. 46.
  3. F. Popcorn, L. Marigold, Clicking: 17 Trends That Drive Your Business and Your Life, HarperBusiness, 1997.
  4. F. Popcorn, The Popcorn Raport: Faith Popcorn on the Future of Your Company, Your World, Your Life, Doubleday, New York 1991.
  5. A. Ries, J. Trout, 22 niezmienne prawa marketingu, PWE, Warszawa 2000, s. 161-162.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu