BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rutkowski Ireneusz P.
Tytuł
Kluczowe właściwości sprawności procesu rozwoju nowego produktu
Źródło
Marketing i Rynek, 2004, nr 7, s. 2-11
Słowa kluczowe
Planowanie produktu, Innowacyjność przedsiębiorstw, Zarządzanie produktem
Product planning, Enterprise innovation, Product management
Abstrakt
Rozwinięto liczne struktury rozwoju nowego produktu (RNP) odpowiadające potrzebom przedsiębiorstw działających na różnych rynkach. Generalnym celem tych struktur jest dostarczenie nowych produktów na rynek w odpowiednim czasie, optymalizowanie efektów ekonomicznych, finansowych i marketingowych przedsiębiorstwa, poprzez redukcję czasu cyklu rozwoju i kosztów oraz zarządzanie programami według przyjętych planów. Cykl rozwoju nowego produktu obejmuje: badania podstawowe, których celem są odkrycia i rozwój nowych teorii, koncepcji materiałów, procesów, które są źródłem pomysłów nowych produktów; badania stosowane, związane z fazą przekształcania nowych idei i koncepcji w inwencje, wyboru rozwiązań technicznych i weryfikacją wstępnych koncepcji nowego produktu; prace rozwojowe, obejmujące projektowanie, budowę i testowanie prototypów nowych produktów w warunkach pararzeczywistych (przejście inwencji w innowację); prace wdrożeniowe, których celem jest przygotowanie nowego produktu do wprowadzenia na rynek, opracowanie właściwej technologii wytwarzania, dokumentacji produkcyjnej, pilotażowa weryfikacja nowego produktu, marketingowa komercjalizacja. Nowoczesne, elastyczne struktury RNP w większości mają podobne ważne cechy, które w przypadku zgodnego, zrównoważonego i efektywnego ich wykorzystania mogą znacząco przyczynić się do podniesienia sprawności rozwoju nowego produktu. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. M.T. Anthony, M. McGrath, A. Shapiro, Product Development: Success through Product and Cycle Time Exeilence (PASE), Butterworth-Heinemann, Oxford 2000.
  2. M.T. Anthony, J. McKay, From Experience. Balancing the Product Development Process: Achieving Product and Cycle Time Excellence in High Technology Industries, "Journal of Product Innovation Management" 1992, Vol. 9.
  3. A. Donnellon, Cross-Functional Teams in Product Development: Accommodating the Structure to Process, "Journal of Product Innovation Management" 1993, Vol. 10.
  4. A. Griffin, PDMA Research on New Product Development Practices: Updating Trends, and Benchmarking Best Practices, "Journal of Product Innovation Management" 1997, Vol. 14.
  5. E. Larson, D.H. Gobelli, Significance of Project Management Structure on Development Success, "IEEE Transactions on Engineering Management" 1998, No. 2.
  6. P.A. Murmann, Assessing New Product Development Time Reductions in the German Mechanical Engineering Industry, "Journal of Product Innovation Management" 1994, Vol. 11.
  7. K.S. Pavar, V. Melon, J.C. Reidel, Time to Market, "Integrated Manufacturing Systems" 1994, No. 1.
  8. Ch. Shepherd, K.A. Pervaiz, NPD Frameworks: A Holistic Examination, "European Journal of Innovation Management" 2000, No. 3.
  9. L. Trygg, Concurrent Engineering Practices in Selected Swedish Companies, "Journal of Product Innovation Management" 1993, No. 10.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu