BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Ucherek Marzena (Wydział Towaroznawstwa)
Tytuł
Oczekiwania konsumentów wobec nowoczesnych opakowań
Źródło
Marketing i Rynek, 2004, nr 7, s. 28-35
Słowa kluczowe
Badania ankietowe, Badanie opinii, Opakowania produktów spożywczych, Eksploracja opinii
Questionnaire survey, Opinion research, Food packaging, Opinion mining
Abstrakt
Celem badań omawianych w artykule była analiza opinii konsumentów w zakresie opakowań napojów bezalkoholowych, ze szczególnym uwzględnieniem najbardziej obecnie popularnych na rynku krajowym wód mineralnych i soków owocowych. Badanie preferencji jest istotnym ogniwem procedury projektowania opakowań. Mieści się ono w ramach szczegółowej analizy sytuacji rynkowej, obok takich analiz, jak: analiza konkurencji, analizy strategii marketingowej produktu i producenta, analizy punktów sprzedaży, w których produkt będzie sprzedawany, i analizy systemu identyfikacji marki oraz opakowań. Badania preferencji konsumentów stanowią pierwsze ogniwo w procedurze projektowania opakowań. Tylko szczegółowa analiza oczekiwań konsumentów na temat opakowania, z uwzględnieniem zaproponowanych obszarów tematycznych, z całą pewnością pozwoli opracować takie optymalne opakowanie, które odniesie sukces rynkowy i wzbudzi zainteresowanie u potencjalnego nabywcy. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. T. Cąderek, Znaczenie opakowań w sprzedaży przetworów owocowo-warzywnych, "Opakowanie" 2002, nr 9.
  2. R. Dróżdż, Procedura projektowania opakowań do napojów bezalkoholowych, AE Kraków 2003.
  3. A. Giles, Handbook of Beverage Packaging, Culinary & Hospitality Publications Services, Texas 1999.
  4. C.F. Hales, Funkcjonalność opakowań, "Opakowanie" 2003, nr 2.
  5. S. Jakowski, Wymagania, jakie spełniać powinna szata graficzna opakowania, "Opakowanie" 2001, nr 2.
  6. M. Lisińska-Kuśnierz, M. Ucherek, Współczesne opakowania. Wydawnictwo Naukowe PTTŻ, Kraków 2003.
  7. A. Roszkowski, R. Wirkowski, Współpraca ze studiem projektowym, materiały z konferencji PAKOSFERA, Studio DN Design Group, Warszawa 2000.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu