BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sagan Adam (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Analiza danych jakościowych w badaniach marketingowych : podstawowe podejścia
Analysis of Qualitative Data in Market Research : Basic Approaches
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2007, nr 739, s. 37-51, bibliogr. 14 poz.
Słowa kluczowe
Badania marketingowe, Badanie jakości, Metody badawcze
Marketing research, Quality research, Research methods
Uwagi
summ.
Abstrakt
Zaprezentowano główne podejścia badawcze w nurcie badań jakościowych. Omówiono trzy podstawowe fazy rozwojowe zastosowań podejść jakościowych w marketingu: podejście psychologiczne, , socjologiczne i podejścia zakorzenione w antropologii kulturowej i etnografii.

This article addresses the basic approaches and methods for analyzing qualitative data. The author discusses the main methodological currents in qualitative research based on analysis of language and concepts, regularities and codes, text and consumer behaviour, as well as reflexive approaches based on respondents referring to themselves. The author describes the main currents of systematic analysis and textual analysis. In the former, he identifies methods of component and taxonomie analysis, ethnographic decision-tree models and concept mapping; in the latter - hermeneutical analysis, content analysis, and grounded theory. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK
Bibliografia
Pokaż
  1. Arnold S.J., Fischer E., Hermeneutics and Consumer Research, „Journal of Consumer Research” 1994, vol.21.
  2. Catteral M., Maclaren P., Using Computer Software for the Analysis of Qualitative Market Research Data, „Journal of the Market Research Society” 1998, vol. 40.
  3. Konecki K., Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, PWN, Warszawa 2000.
  4. Maison D., Zogniskowane wywiady grupowe. Jakościowa metoda badań marketingowych, PWN, Warszawa 2001.
  5. Miles M.B., Huberman A.M., Analiza danych jakościowych, Transhumana, Białystok 2000.
  6. Nikodemska-Wołowik A.M., Jakościowe badania marketingowe, PWE, Warszawa 2001.
  7. O'Shaughnessy J., Dlaczego ludzie kupują, PWE, Warszawa 1994.
  8. Reisman C.K., Narrative Analysis, Sage, Newbury Park, 1993.
  9. Robinson W.S., The Logical Structure of Analytic Induction, „American Sociological Review” 1956, vol. 16.
  10. Russell Bernard H., Research Methods in Aanthropology, Altamira Press, Walnut Creek, 2002.
  11. Ryan G.W., Russell Bernard H., Data Management and Analysis Methods [w:] Handbook of Qualitative Research, red. N. Denzin, Y. Lincoln, Sage, 2000.
  12. Sagan Α., Badania znaczeń produktów rynkowych z wykorzystaniem programu komputerowego ANTHROPAC, Zeszyty Naukowe AE w Krakowie, Kraków 2000, nr 540.
  13. Sagan A., Podejścia antropologiczne w badaniach marketingowych, „Marketing i Rynek” 1999, vol. 3-4.
  14. Znaniecki F., The Methods of Sociology, Ferrar & Rinehart, New York 1934.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu