BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Lisińska-Kuśnierz Małgorzata (Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości), Ucherek Marzena (Wydział Towaroznawstwa)
Tytuł
Obligatoryjne znakowanie artykułów spożywczych
Źródło
Marketing i Rynek, 2004, nr 8, s. 30-34
Słowa kluczowe
Dostęp do informacji, Informacja rynkowa, Opakowania produktów spożywczych
Access to information, Market information, Food packaging
Abstrakt
Oznakowanie oraz opakowanie produktu stanowią istotne elementy w tworzeniu strategii produktu jako instrumentalnej strategii marketingowej. Wymagania w zakresie znakowania żywności obecnie obowiązujące w Polsce wynikają bezpośrednio z procesu wdrażania przepisów Unii Europejskiej do ustawodawstwa krajowego w tym zakresie. Ujednolicenie przepisów dotyczących zakresu przekazywanych informacji o produktach spożywczych bez wątpienia przyczyni się do swobodnego przepływu polskich towarów w obrębie Wspólnoty, jak również ochrony konsumentów na poziomie identycznym, jaki istnieje w UE, poprzez odpowiedzialność producenta za produkt, przestrzeganie przepisów oraz sprawowaną urzędową kontrolę. Naniesione bezpośrednio na produkt spożywczy, jego opakowanie lub etykietę informacje przyniosą jednak spodziewane efekty jedynie wówczas, gdy będą powszechnie znane nabywcom, zharmonizowane z właściwościami pakowanego produktu, czytelne i jednoznaczne, aby przede wszystkim nie wprowadzać konsumentów w błąd. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Z. Cichoń, Nowoczesne opakowalnictwo żywności, Ossolineum, Wrocław-Warszawa-Kraków 1996.
  2. J. Kozłowska, Przepisy dotyczące opakowań, Materiały COBRO, Warszawa 2003.
  3. M. Lisińska-Kuśnierz, M. Ucherek, Współczesne opakowania, Wydawnictwo Naukowe PTTŻ, Kraków 2003;
  4. G. Robertson, Food Packaging. Principles and Practice, Marcel Dekker, New York 2002.
  5. Słownik języka polskiego, praca zbiorowa pod red. B. Dunaja, Wydawnictwo „Wilga", Warszawa 1996.
  6. Wymagania w zakresie znakowania opakowań do żywności określone w nowym prawodawstwie krajowym, Materiały COBRO, Warszawa 2003;
  7. Zarządzanie produktem, praca zbiorowa pod red. B. Sojkina, PWE, Warszawa 2003.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu