BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Taranko Teresa
Tytuł
Cele działań marketingowych polskich przedsiębiorstw
Źródło
Marketing i Rynek, 2005, nr 3, s. 22-29
Słowa kluczowe
Przedsiębiorstwo, Marketing, Orientacja marketingowa, Praktyka marketingu
Enterprises, Marketing, Marketing orientation, Marketing practice
Abstrakt
Zmieniające się uwarunkowania makrootoczenia, wynikające m.in. z wejścia Polski do Unii Europejskiej stanowią ogromne wyzwanie dla polskich przedsiębiorstw. Zmiany warunków współpracy Polski z krajami UE i liberalizacja zasad wymiany międzynarodowej sprawiają, że polskie przedsiębiorstwa będą prowadzić walkę konkurencyjną z producentami zachodnimi zarówno na polskim rynku, jak i na rynkach innych krajów należących do UE. Podjęcie skutecznej walki konkurencyjnej przez polskie przedsiębiorstwa wymaga od nich zmiany dotychczasowych zachowań rynkowych i podjęcia takich działań marketingowych, które pozwolą skutecznie osiągać zamierzone efekty w warunkach zmieniającego się otoczenia. Czy polskie przedsiębiorstwa są do tego przygotowane? Jakie cele działań rynkowych wyznaczają menedżerowie polskich przedsiębiorstw? W jaki sposób je realizują i czy oceniają je jako skuteczne? Odpowiedzi na te, istotne z punktu widzenia poszczególnych przedsiębiorstw i całej polskiej gospodarki pytania, autorka artykułu poszukiwała, realizując badania empiryczne. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu