BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Deluga Włodzimierz, Wallis Anna
Tytuł
Współpraca przedsiębiorstw -- wnioski z teorii gier
Źródło
Marketing i Rynek, 2005, nr 4, s. 8-11
Słowa kluczowe
Współpraca przedsiębiorstw, Teoria gier, Partner strategiczny
Enterprises cooperation, Game theory, Strategic partner
Abstrakt
Rosnąca liczba badań ankietowych z różnych dziedzin życia ekonomicznego i społecznego powoduje, że warto już na etapie projektowania nowego badania rozważyć możliwości wykorzystania istniejących informacji. Wykorzystanie informacji spoza próby (a priori) może nie tylko wzbogacić zasób informacji, będący podstawą wnioskowania, ale także spowodować obniżkę kosztów i skrócenie czasu jego realizacji. Wykorzystanie tych informacji nie ogranicza się jedynie do zastosowania odpowiednich formuł wnioskowania statystycznego. W artykule tym omówione zostało znaczenie informacji a priori na różnych etapach projektowania badania sondażowego. Zadaniem badacza, w szczególności statystyka, jest ukazanie możliwości wykorzystania wiedzy a priori, jej pomiaru (kwantyfikacji) oraz przedstawienie korzyści z jej wykorzystania w połączeniu z informacją próbkową. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. R. Axelrod, The Evolution of Cooperation, Basic Books, New York 1984
  2. Encyklopedia internetowa, http://portalwiedzy.onet.pl, 20.01.2005 r.
  3. M. Malawski, A. Wieczorek, H. Sosnowska, Konkurencja i kooperacja. Teoria gier w ekonomii i naukach społecznych, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 1997.
  4. N.N.Worobiew,E.Kofler,H.Greniew-ski, Strategia gier, Książka i Wiedza, Warszawa 1969.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu